Csak úgy pörög a használt autók piaca - ezek a magyarok kedvencei

Bár az új autók piacán 2021 után idén is csökkenés várható, a használt autók piaca pörög. A tavalyi év során a Datahouse Kft. 818 557 tulajdonosváltást regisztrált, vagyis a 3,92 milliós hazai autóállomány csaknem ötöde gazdát cserélt. Az átírások száma a 2019-es rekordadatnál 1,3 százalék-kal, a 2020-as évinél 3,4 százalék-kal volt magasabb. 2021-ben az előző évinél 20 százalékkal többször, összesen 527 millió alkalommal kerestek autót a látogatók.

Bár az új autók piacán a Suzuki Vitara 2015-ös megjelenése óta piacvezető, a használt autók piacán egy másik magyar kötődésű modell, az Opel Astra a kedvenc. Nemcsak a hazai tulajdonosváltások és a használtan behozott autók listáját vezette 2021-ben, hanem a legnagyobb forgalmú járműhirdetési oldalnak számító Használtautó.hu keresései közül is a legtöbbet regisztrálta, így 8,76 millió kereséssel elnyerte az Év Legkeresettebb Modellje díjat. Ezt 6,67 millió kereséssel a Suzuki Swift és csaknem 6,5 millió kereséssel a Skoda Octavia követi.

A Használtautó.hu által tavaly útjára indított Év Legkeresettebb Modellje díj a hibrid és tisztán elektromos modellek iránt megnőtt érdeklődésre tekintettel két alkategóriával bővült. Mindkét kategória éllovasa az összesített kedvenc, vagyis az Astra keresési számainak több mint 10 százalék-át hozta: a Használtautó.hu legnépszerűbb villanyautójának számító BMW i3-ra több mint 950 ezer, a második Nissan Leafre csaknem 705 ezer, míg a Renault Zoéra közel 413 ezer alkalommal kerestek.

A hibridek dobogóját ezzel szemben teljes egészében a Toyota uralja: a dobogó csúcsán közel 925 ezer kereséssel a világ legnagyobb példányszámban eladott hibridje, a Prius áll, 365 ezer feletti keresési számmal második a már hibridként is második generációjánál járó RAV4, 307 ezerrel pedig harmadik lett a legújabb, de az új autók piacán a legnépszerűbb hibridnek számító Corolla.

Egyre többen keresnek alternatív hajtású modelleket

Míg az új autók piacán 5 éve 62 százalék volt a benzinesek, 36 százalék a dízelek és 2 százalék a hibridek aránya, 2021-re a tisztán benzines modellek aránya 37 százalék, a dízeleké 16 százalékra csökkent, miközben a hibridek aránya (részint a lágy hibridek elterjedésének köszönhetően) 43 százalékra nőtt. A tisztán elektromos üzemű autók aránya 2021-ben megduplázódott, így tavaly már az eladások 4 százalék-át tették ki. Messze nem ilyen rózsás a helyzet az importban, ami egyrészt tavaly is jelentősebb volt az új autók forgalomba helyezésénél, másrészt sokkal kevésbé az alternatív hajtásokról szólt: a zömében 10 évesnél is idősebb korban behozott használt autók 55 százalék-a benzines, 37 százalék-a dízel, s bár folyamatosan növekszik, a hibridek aránya 5, az elektromosoké pedig csupán 3 százalék.

Miként a sajtóközlemény mellé csatolt függelékünkben látható, az új autók piacán 2021-ben a legnépszerűbb benzines modell a Kia Ceed, a legkelendőbb dízel a Dacia Duster, a villanyautók éllovasa a Kia e-Niro, a hibrideké a már említett Toyota Corolla, a lágy hibrideké a Suzuki Vitara, míg a plug-in hybrideké a Mercedes-Benz GLC volt.

Az import terén a legnépszerűbb benzines az összesítettben is vezető Opel Astra, míg a kedvenc dízel a Volkswagen Passat, a legnépszerűbb elektromos a Használtautó.hu kereséseinél is első BMW i3 volt, ahogyan a hibridek importját vezető Toyota Prius is egybecseng a Használtautó.hu keresései adataival.

10 éve a prémiumautók uralták az importot és a Használtautó.hu keresési toplistáját is, ezzel szemben ma a kedvenc modellek listája a vevők tudatosabb választását mutatja. Mindemellett úgy látjuk, hogy a piac preferenciáiban gyökeres változás nem várható 2022-ben, az új autók eladáscsökkenése azonban a forint gyengülése miatt még az import visszaesésével is kiegészülhet” – emelte ki Katona Mátyás, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo