Budapest kihagyhatatlan cél a turisták körében

Több mint ezer turisztikai fejlesztés van folyamatban jelenleg Magyarországon, a magyar turizmus történelmi esély előtt áll – mondta az MTÜ vezérigazgatója egy szakmai konferencián.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója előadásában emlékeztetett arra, hogy a kormány a turizmus-vendéglátást stratégiai ágazatként kezeli, és azt szeretné elérni, hogy 2030-ra Magyarország Közép-Európa vezető turisztikai térsége legyen, s addigra az ágazat a GDP 16 százalékát adja.

Kép: Pixabay

Guller Zoltán felvázolt néhány nemzetközi tendenciát is. Tovább nő a turisták száma, az előrejelzések szerint 2030-ra 2 milliárd ember utazik majd a világon. Ebben a versenyben kell olyan „evidens”, kihagyhatatlan desztinációvá tenni Budapestet, mint amilyen Párizs vagy London. Emellett kulcsfontosságú az ország többi részének desztináció alapú fejlesztése. Élménypontok sokaságát kell létrehozni úgy, hogy egyszerre fejlődjenek a szálláshelyek, a vendéglátás, a kultúra, a programok és a közlekedés, és ehhez kell hozzátenni Közép-Európa legjobb turisztikai marketingjét – sorolta a vezérigazgató. A turisztikai marketingkommunikációról elmondta, az MTÜ az erre a célra fordítható költségvetésének 70 százalékát online költi el. Az MTÜ-nél most egyetlen kézben van minden, ami a turizmussal kapcsolatos.

Elmondta, hogy 2030-ig 828 milliárd forintot kap a turizmus, ami mutatja a kormány

Budapest, Eger és Hajdúszoboszló még mindig a sláger
8,3 százalékkal bővült a belföldi turizmus az első negyedévben a Szallas.hu elemzése alapján. Átlagosan 36 730 forintot fizettünk foglalásonként, a legtelítettebb nap a márciusi hosszú hétvégén volt. Budapest, Eger és Hajdúszoboszló bizonyultak slágernek az úti célok közül.
elkötelezettségét az ágazat fejlesztésére. Több mint ezer turisztikai fejlesztés van folyamatban Magyarországon, hazánk és Budapest pedig népszerűbb a turisták körében, mint valaha – összegezte Guller Zoltán.

Guller Zoltán beszélt arról is, mi az, amin még javítani kellene. Kihívást jelent többek között a nyelvtudás, legalább alapfokon a turizmus minden szereplőjének beszélnie kéne angolul. „A Michelin-értékelések kapcsán világossá vált az is, hogy nemcsak az a fontos, hogy a séf jól főzzön, hanem sok múlik azon, a személyzet hogyan bánik a vendégekkel, milyen az üdvözlés, a hangulat. Erre is nagyobb figyelmet kellene fordítani minden szolgáltatónál” – hangsúlyozta Guller Zoltán. Hozzátette: „Most minden adott, hogy a turizmus prosperáló, dinamikusan fejlődő ágazat maradjon a jövőben is. Az esély történelmi.”

A konferencián a kerékpáros turizmus és a városnéző buszok kihívásai is terítékre kerültek.

(Forrás: turizmus.com)

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo