Biztosítás elektromos rollerekre: hatszámjegyű tarifákat is találni

Átlagosan 5960 forintos éves átlagdíj mellett többségükben két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett, immár másfél hete futó kalkulátorának eddigi adataiból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Július 16-tól számos mikromobilitási jármű már kizárólag kgfb-vel közlekedhetnek a közutakon. Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek, amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot tervezett sebessége pedig a 14 km/órát, illetve azok is, amelyek ez alatti tömegűek, amennnyiben a jármű tervezési sebessége meghaladja az óránkénti 25 kilométert.

Beindult a kötelezők kötése a villanyrollerekre
Beindult a kötelezők kötése a villanyrollerekre
Fotó: Depositphotos

Az Insura.hu statisztikái szerint az összes e-rolleres kgfb-szerződés 79 százalékát két biztosító, a K&H és a Signal nyújtotta. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járműveikre.

Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.

Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Egyrészt villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak. Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo