Bevált a tömegközlekedési bérletek gigamértékű támogatása

Hozzájárult a német törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarája (Bundesrat) az általános drágulás hatásainak ellensúlyozását szolgáló kedvezményes közlekedési bérlet intézményének felújításához, a helyi és a térségi közösségi közlekedésben országszerte érvényes bérletet így májustól bevezetik.

A Németország-menetjegy (Deutschlandticket) elnevezésű bérlet 49 euróba kerül. Ez az ár az utasoknak komoly megtakarítást jelent, tekintve, hogy például Berlinben 86 euróba kerül a havi bérlet, és súlyos bevételkiesést a közlekedési vállalatoknak.

Olcsó, gyors, környezetbarát (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)
Olcsó, gyors, környezetbarát (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)

A szövetségi parlament (Bundestag) hosszú egyeztetés után, március közepén fogadta el a tavaly nyáron kipróbált bérleti konstrukciót, amelyet a Bundesrat végül változtatás nélkül jóváhagyott. Az egyelőre 2025-ig szóló megállapodás szerint a szövetségi kormány és a tartományok fele-fele arányban, együttvéve évente hárommilliárd euróval segítik ki a közlekedési vállalatokat.

A Deutschlandticket április 3-tól kapható, havonta fizetendő és bármikor lemondható éves bérletként. Az okostelefon-alkalmazással, chipkártyaként vagy kinyomtatott QR-kódként használható bérlet az egész országban érvényes a helyi közösségi közlekedési vállalatok járatain és a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain.

Elődjét az úgynevezett kilenceurós menetjegyet (9-Euro-Ticket) 2022-ben vezették be a nyári hónapokra, a június-augusztusi időszakra. Az energiaárak és az infláció emelkedésének ellensúlyozását szolgáló támogatások egyikeként bevezetett kedvezményes nyári havi bérletből 50 millió kelt el.

A szövetségi kormány egy sor további lépéssel, egyebek mellett a földgáz áfájának csökkentésével és a földgáz, a távhő és az áram árának korlátozását jelentő úgynevezett árfék programokkal igyekszik enyhíteni az Oroszország Ukrajna elleni támadásával összefüggő lakossági és vállalati terheket. A támogatási programok összeértéke nagyjából 300 milliárd euró. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo