Bajba kerülhet az autóipar, ha tovább szigorít az EU?

A német autóipari vállalatok szakmai képviselete szerint meghaladná az autóipar teherbírását az emissziós határértékek további csökkentése.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Környezetvédők viszont keveslik az Európai Bizottságnál az értesülések szerint előkészületben lévő szigorítás mértékét.

A személygépkocsikra, kis-haszongépjárművekre és a nehéz haszongépjárművekre 2030-ra kitűzött emissziós cél tartása mellett állunk ki - jelentette ki a hétvégén a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a Verband der Automobilindustrie szóvivője. Már ennek a megvalósítása is hatalmas költséggel jár - tette hozzá.

depositphotos.com

Az emissziós határértékek további csökkentése teljes mértékben figyelmen kívül hagyná az autóipari konjunktúra drámai mértékű visszaesését és a koronavírus-válság következményeit. Minden további szigorítás már meghaladná az európai autóipar teherbírását és munkahelyeket sodorna veszélybe jelentős klímavédelmi hozzájárulás nélkül.

A VDA szóvivője az Európai Bizottságnak a dpa hírügynökség számára ismertté vált új terveire reagált nyilatkozatával. A tervezetről a Süddeutsche Zeitung is beszámolt. Az EU Bizottság nem kommentálta az értesüléseket.

A bizottság az értesülések szerint a gépjárműforgalom károsanyag-kibocsátását 2021 és 2030 között 50 százalékkal tervezi csökkenteni. Eredetileg 2030-ig az emissziós értékeket 40 százalékkal csökkentették volna az 1990-eshez képest.

A környezetvédő szervezetek üdvözölték a gépjárműforgalmi emissziós értékek további csökkentéséről szóló elképzelést. A Bund für Umwelt und Naturschutz (BUND) szervezet közlekedési szakértője, Jens Hilgenberg a dpa hírügynökségnek adott hétvégi nyilatkozatában “klímapolitikai szempontból szükségesnek és egyúttal megvalósíthatónak is” nevezte az új autók kibocsátási határértékeinek 60 százalékos csökkentését 2030-ig.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo