Az utca arcfestéke könyvben

A Multireklám Kft. finanszírozta az utca arcfestékének, a korabeli plakátoknak könyvben való megjelentetését. A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, illetve a Geomédia Kiadó szerkesztésében elkészült kiadvány a laikus olvasóknak – nézőknek – is élményt ígér.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Szaktörténészeknek ajánlotta a könyv kiadóinak egyike a Reklámélet Pest-Budán és Budapesten címet viselő vadonat új kiadványt. Minden jel szerint tévedett, hiszen az 1845 és 1945 közötti száz év igazi látványosságait felsorakoztató gyűjtemény alighanem a nagyközönségnek ígér élményt, sokszor föllapozható – persze tagadhatatlanul – történelemkönyvet. A hogyan éltek apáink, nagyapáink banális kérdésre már csak azért is míves választ kap az olvasó, mert azon alkotók, akiktől, akiket „idéznek” a könyv szerkesztői, a maguk korának többnyire megbecsült művészei voltak. Okkal nevezték az utca arcfestékének a korabeli plakátokat.

A december 8-án bemutatott Reklámélet Pest-Budán és Budapesten a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, illetve a Geomédia Kiadó szerkesztésében, gondozásában készült el, de a Multireklám Kft. tulajdonos igazgatójának, Sopronyi Jánosnak tényleges anyagi támogatását élvezte az igényes kiadvány. A könyvtár főigazgatója, Fodor Péter a könyv tényével látta bizonyítottnak azt, hogy a honi közgyűjtemények is képesek olyan kiadványok elkészítésére, amilyenek fontosak mind a szakmai, mind a nagyközönségnek. Sopronyi János – ugyancsak a kiadvány bemutatása alkalmából – azzal magyarázta a vállalkozás finanszírozását, hogy a közterületi reklám mai cégének igazán jó oka van megtisztelnie mestersége múltját, kiváltképp azért, mert az elődök valóban igényes produktumokkal gondoskodtak a város széppé tételéről. Az utóbbi évtizedekben ugyan romlott Budapest ilyen képe, ám a közterületi reklámmal foglalkozó vállalkozásnak van honnan merítenie, hogy igényes, ízléses „öltözetet” adjon a városnak. A kötetet szerkesztő Karner Katalin, a könyvtár Budapest gyűjteményének munkatársa és Csapó Katalin, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum muzeológusa egyebek között a folytatás reményéről beszélt, arra utalva, hogy e kiadvány összeállításakor kiderült, jóval nagyobb sajtó alá rendezhető anyag áll már most is rendelkezésükre.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo