Az utca arcfestéke könyvben

A Multireklám Kft. finanszírozta az utca arcfestékének, a korabeli plakátoknak könyvben való megjelentetését. A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, illetve a Geomédia Kiadó szerkesztésében elkészült kiadvány a laikus olvasóknak – nézőknek – is élményt ígér.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szaktörténészeknek ajánlotta a könyv kiadóinak egyike a Reklámélet Pest-Budán és Budapesten címet viselő vadonat új kiadványt. Minden jel szerint tévedett, hiszen az 1845 és 1945 közötti száz év igazi látványosságait felsorakoztató gyűjtemény alighanem a nagyközönségnek ígér élményt, sokszor föllapozható – persze tagadhatatlanul – történelemkönyvet. A hogyan éltek apáink, nagyapáink banális kérdésre már csak azért is míves választ kap az olvasó, mert azon alkotók, akiktől, akiket „idéznek” a könyv szerkesztői, a maguk korának többnyire megbecsült művészei voltak. Okkal nevezték az utca arcfestékének a korabeli plakátokat.

A december 8-án bemutatott Reklámélet Pest-Budán és Budapesten a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, illetve a Geomédia Kiadó szerkesztésében, gondozásában készült el, de a Multireklám Kft. tulajdonos igazgatójának, Sopronyi Jánosnak tényleges anyagi támogatását élvezte az igényes kiadvány. A könyvtár főigazgatója, Fodor Péter a könyv tényével látta bizonyítottnak azt, hogy a honi közgyűjtemények is képesek olyan kiadványok elkészítésére, amilyenek fontosak mind a szakmai, mind a nagyközönségnek. Sopronyi János – ugyancsak a kiadvány bemutatása alkalmából – azzal magyarázta a vállalkozás finanszírozását, hogy a közterületi reklám mai cégének igazán jó oka van megtisztelnie mestersége múltját, kiváltképp azért, mert az elődök valóban igényes produktumokkal gondoskodtak a város széppé tételéről. Az utóbbi évtizedekben ugyan romlott Budapest ilyen képe, ám a közterületi reklámmal foglalkozó vállalkozásnak van honnan merítenie, hogy igényes, ízléses „öltözetet” adjon a városnak. A kötetet szerkesztő Karner Katalin, a könyvtár Budapest gyűjteményének munkatársa és Csapó Katalin, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum muzeológusa egyebek között a folytatás reményéről beszélt, arra utalva, hogy e kiadvány összeállításakor kiderült, jóval nagyobb sajtó alá rendezhető anyag áll már most is rendelkezésükre.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo