Az orosz iparnak van bőven megrendelése, avagy mire jó a háború

Júliusban lassuló ütemben - immár a 26. egymást követő hónapban - nőtt a feldolgozóipar teljesítménye Oroszországban a londoni S&P Global gazdaságkutató intézet csütörtökön közzétett beszerzésimenedzser-indexe (BMI) alapján.

Az S&P Global gazdaságkutató intézet orosz feldolgozóipari beszerzésimenedzser-indexe (BMI) 53,6 pontra csökkent júliusban a júniusi 54,9 pontról.

A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig csökkenését jelzi, így az S&P Global BMI-adatai alapján Oroszország feldolgozóipari aktivitása a 26. egymást követő hónapban nőtt júliusban.

Az orosz iparnak nincsenek értékesítési gondjai
Az orosz iparnak nincsenek értékesítési gondjai
Fotó: Pixabay
A júliusi növekedés azonban január óta a legszerényebb mértékű volt, amihez a kibocsátás és az új megrendelések növekedésének lassulása, valamint a külföldi értékesítés csökkenése járult hozzá.

Az árakat tekintve az inputárak inflációja tavaly október óta a legmagasabb volt júliusban, míg az eladási árak az egymást követő negyedik hónapban emelkedtek, bár az előző havinál kisebb mértékben.

A vállalatok derűlátóak maradtak a következő 12 hónap feldolgozóipari kilátásait illetően a keresleti feltételek javulásában bízva. (MTI)

Véleményvezér

Bese Gergő a boldogságos Szűzanyával halad Jézus felé

Bese Gergő a boldogságos Szűzanyával halad Jézus felé 

Bese Gergő elmondása szerint nehéz napokon van túl.
Furfangos ötlettel állt elő Magyar Péter

Furfangos ötlettel állt elő Magyar Péter 

Izgalmas adatvédelmi harcnak nézünk elébe.
Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo