Az orosz autópiacot elfoglalták a kínaiak, nem is akármennyire

Oroszországban 109 700 új személyautót értékesítettek augusztusban, 157,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, amikor jelentősen zsugorodott az értékesítés. A legtöbbet eladott öt márka közül négy kínai volt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Avtostat orosz elemző intézet adatai szerint az idei első nyolc hónapban eladott új autók száma 41 százalékkal, 607 ezerre emelkedett.

Szépek az új kínai autók kétségtelenül (Fotó: Omoda)
Szépek az új kínai autók kétségtelenül (Fotó: Omoda)

Márka alapján a Lada modellt is gyártó AvtoVaz állt az eladási lista élén augusztusban, amikor éves összevetésben 82,5 százalékkal több, 28 700 új autót értékesített. Az AvtoVaz eladásai az augusztus végével záródott nyolc hónapban 92 százalékkal, 190 600-ra emelkedtek.

A második helyen a kínai Chery áll, amelynek az augusztusi eladásai 350 százalékkal, 13 400-ra nőttek, a harmadik helyen az ugyancsak kínai Haval található, értékesítése 260 százalékkal, 11 ezerre nőtt.

A negyedik és az ötödik legtöbbet eladott márka szintén kínai volt, a Geely 8400 járművet, a Changan 6900 autót értékesített a múlt hónapban.

Oroszországban tavaly 59 százalékkal esett az új autók eladása, miután számos nyugati autógyártó kivonult az orosz piacról. (MTI)

Véleményvezér

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo