Az olaszok nyaralását elviszi az infláció

Több mint tizenötmillió olasz indul el nyaralni július első hétvégéjén, de a felmérések szerint a kétgyerekes családok legfeljebb egyhetes vakációt engedhetnek meg maguknak az infláció miatt - közölte a Coldiretti termelői szövetség.

Megteltek az autósztrádák a nyaralásra indulók járműveivel. A legnagyobb forgalom természetesen a tengerpartokhoz tart déli irányban.

Fékezett habzású nyaralás jutott az olaszoknak (Fotó: Pixabay)

A Coldiretti adatai szerint 15,4 millióan mennek július első felében szabadságra, hét százalékkal többen mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. A termelői szövetség azonban a rendkívüli, a városokban elviselhetetlen hőségnek tulajdonítja az elutazások számának növekedését, nem pedig az anyagi lehetőségeknek.

A termelői szövetség rámutatott, hogy júniusban tavalyhoz képest hatvanhét százalékkal többen vettek ki nyári szabadságot, mivel akkor alacsonyabbak voltak az árak.

Az olaszok többsége a belföldi utazást választja, valamivel több mint huszonkét százalékuk nyaral külföldön.

A La Repubblica napilap számításai szerint a családok többsége csak legfeljebb egyhetes vakációt engedhet meg magának az infláció miatt. Drágább a szállás, az étterem, a közlekedés és a kirándulás is, "mindenhol árdrágulás van" - írta az újság.

Egy kétgyerekes családnak egy hét a tengerparton a tavalyi valamivel több mint négyezer euró helyett az idén közel ötezer euróba kerül. Ugyanaz a hegyekben a tavalyi háromezer-nyolcszáz euró helyett most több mint négyezerbe.

A fogyasztóvédelmi Federconsumatori szövetség szerint az egyhetes "nem luxus színvonalú" családi vakáció, amely során nem akarnak lemondani a bárban fogyasztott csésze kávéról vagy a gyerekeknek vásárlandó fagylaltról, tavalyhoz képest 16,8 százalékkal kerül többe. Az olaszok nagy részének a literenkénti több mint kéteurós üzemanyagár is nehézséget okoz, így vonattal közlekedik a kedvezményes napokon: júniusban az eladott vonatjegyek száma kilencven százalékkal nőtt.

A La Repubblicának nyilatkozó Marina Lalli, a Federturismo idegenforgalmi szövetség elnöke elmondta, hogy egy 170 szobás szálloda energiaköltsége hatvan százalékos foglaltsággal egy év alatt 38 ezer eurótól 78 ezer euróra emelkedett. Az éttermek is megnövekedett kiadásokkal számolnak: a tojás ára ötven százalékkal, a vajé huszonhárommal, az étolajé hetvennel emelkedett, ami az asztalokra kerülő fogásokat is drágítja. A hal, megemelkedett ára miatt, "ritkasággá" vált, és több étterem le is vette a menüjéről.

Az Istat statisztikai hivatal szombati adatai szerint a júniusi nyolc százalékos infláció a legmagasabb, amelyet 1986 januárja óta mértek. A Corriere della Sera napilap kormányforrásokra hivatkozva azt írta, hogy a szakemberek őszre olyan állapotokat jósoltak az infláció miatt, amelyek a vietnami háború idején voltak tapasztalhatók.

Pier Carlo Padoan közgazdász, volt pénzügyminiszter úgy nyilatkozott, hogy a drágulás "még hosszú ideig fog tartani, és ősszel nehéz időszak várható".

A nyaralási főszezonnak hagyományosan augusztus közepe számít Olaszországban. A kormány egyelőre csak augusztus elejéig hosszabbította meg az üzemanyagadók literenként harminc centtel való csökkentését. (MTI)

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo