Az euróövezet jobban teljesít?

Hat hónap óta először nőtt az euróövezet magánszektorának teljesítménye márciusban, mivel a gyárakban az utóbbi 23 év legerősebb ütemével emelkedett a termelés, ellensúlyozva a szolgáltatási ágazat gyengeségét - ez derült ki az IHS Markit londoni székhelyű pénzügyi-gazdasági adatszolgáltató csoport beszerzésimenedzser-indexeinek előzetes adataiból, amelyeket szerdán tettek közzé.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az euróövezet feldolgozóipari beszerzésimenedzser-indexe a felmérések kezdete, 1997 júniusa óta a legmagasabb értékre, 62,4 pontra emelkedett az előző havi 57,9 pontról. Elemzők enyhe csökkenésre, 57,7 pontra számítottak.

Az index tavaly július óta áll folyamatosan a teljesítmény növekedését a csökkenéstől elválasztó 50 pontos határ felett. A szolgáltatóipar beszerzésimenedzser-indexe héthavi csúcsra, 48,8 pontra kúszott fel a februári 45,7 pontról. Elemzők enyhe emelkedésre, 46,0 pontra számítottak.

A feldolgozóipari és szolgáltatóipari adatokból képzett összetett BMI nyolchavi csúcsra, 52,5 pontra ugrott márciusban az előző havi 48,8 pontról, ami ugyancsak meghaladja az elemzők által várt 49,1 pontot.

metropolico.org flickr

Az áprilisi végleges számok azonban alacsonyabbak lehetnek, mivel Európa jelentős részén a koronavírus-járvány harmadik hullámának felerősödése miatt újra szigorú korlátozásokat léptettek életbe, ráadásul az oltási kampány lassan halad.

Romlottak a kilátások, ahogy növekednek a fertőzési ráták és új korlátozásokat rendeltek el - kommentálta a tanulmány megállapításait Chris Williamson, az IHS Markit vezető közgazdásza. Hozzátette, hogy a szolgáltatási szektor maradt az euróövezet gyenge pontja, jóllehet teljesítményének visszaesése mérséklődött, mivel a vállalatok profitáltak a feldolgozóipar fellendüléséből, és az ügyfelek alkalmazkodtak a helyzethez a világjárvány idején.

Az euróövezeti feldolgozóipart Németország kiemelkedő teljesítménye hajtotta. A német gyárakban rekordmértékben emelkedett a termelés, Franciaországban pedig 2018 januárja óta nem tapasztalt mértékben nőtt a termelés.

A rendelésállomány erős növekedésének közepette a vállalatok továbbra is derűlátóan ítélik meg a jövőt, mert abban bíznak, hogy gyorsulni fog az oltási kampány, és ez lehetővé teszi, hogy az élet nagyjából visszatérjen a normális kerékvágásba. A jövőbeni várakozásokat tükröző index azonban kissé csökkent, a februári, hároméves csúcsot jelentő 67,0 pontról 66,8 pontra mérséklődött.

Németország összetett beszerzésimenedzser-indexe 37 havi csúcsra, 56,8 pontra nőtt a februári 51,1 pontról, miközben elemzők csak 51,6 pontra számítottak. A szolgáltatóipari BMI 45,7 pontról 50,8 pontra, héthavi csúcsra ugrott, míg a feldolgozóipari 60,7 pontról 66,6 pontra, 1996 áprilisa, az adatok gyűjtésének kezdete óta a legmagasabb szintre emelkedett.

Franciaország összetett beszerzésimenedzser-indexe 49,5 pontra kúszott fel a februári 47 pontról, így jócskán felülmúlja az elemzők által várt 47,2 pontot. A szolgáltatóipari BMI 45,6 pontról 47,8 pontra nőtt, míg a feldolgozóipari 56,1 pontról 58,8 pontra emelkedett márciusban.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo