Autóvásárlásban is az utolsók vagyunk Európában

Bármennyire szeretné is elhitetni a kormány az ellenkezőjét, valamit nagyon elrontott a magyar gazdaságpolitika.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem nagyon lehet találni olyan fontos makroadatot a mai magyar gazdaságban, ami ne süllyedt volna kritikus szint alá. A gazdasági „Szentháromságon” (GDP, reálbér, infláció) túl, a kiskereskedelem és az államadósság területén produkálunk még szakmailag szinte elfogadhatatlan számokat, a beruházás és a foglalkoztatás szegmensekben pedig finoman szólva vegyes a kép. Ugyanakkor vannak még persze egyéb kiváló mutatók is egy gazdaság állapotáról, ilyen az autóvásárlási trend. Ez a szám jól mutat egyszerre sok mindent. Egy ideig halasztható beruházás, hiszen használhatunk tovább egy öreg autót is. Ugyanakkor mégsem mindegy mennyire korszerű, megbízható járművel közlekedünk. A minél idősebb gépkocsipark elszegényedést mutat, az életszínvonal esését, a szükséges gépbeszerzések halasztását. A fiatalabb gépkocsipark viszont egy izmos gazdaságot prezentál. Jó összehasonlító adat tehát például más országokkal, ki megy éppen felfelé és ki tart aktuálisan lefelé.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo