Nem nagyon lehet találni olyan fontos makroadatot a mai magyar gazdaságban, ami ne süllyedt volna kritikus szint alá. A gazdasági „Szentháromságon” (GDP, reálbér, infláció) túl, a kiskereskedelem és az államadósság területén produkálunk még szakmailag szinte elfogadhatatlan számokat, a beruházás és a foglalkoztatás szegmensekben pedig finoman szólva vegyes a kép. Ugyanakkor vannak még persze egyéb kiváló mutatók is egy gazdaság állapotáról, ilyen az autóvásárlási trend. Ez a szám jól mutat egyszerre sok mindent. Egy ideig halasztható beruházás, hiszen használhatunk tovább egy öreg autót is. Ugyanakkor mégsem mindegy mennyire korszerű, megbízható járművel közlekedünk. A minél idősebb gépkocsipark elszegényedést mutat, az életszínvonal esését, a szükséges gépbeszerzések halasztását. A fiatalabb gépkocsipark viszont egy izmos gazdaságot prezentál. Jó összehasonlító adat tehát például más országokkal, ki megy éppen felfelé és ki tart aktuálisan lefelé.
Autóvásárlásban is az utolsók vagyunk Európában
Bármennyire szeretné is elhitetni a kormány az ellenkezőjét, valamit nagyon elrontott a magyar gazdaságpolitika.
Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!
2025. január 23. 15:30
Véleményvezér
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe
Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe
Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart
Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Soha nem látott kevés szavazattal győzött a Fidesz a dombóvári választáson
Mi a kevés és mi a sok?
Így kerül háromszor többe ugyanaz a termék Magyarországon, mint Spanyolországban
Ugyanannál az áruházláncnál.
Kiakad, ha meglátja, milyen méregdrága tárgyakra bukkant Hadházy Ákos Orbán Ráhelék fotóján
A minimalizmus mellett azért megcsillan a luxus.