Autóiparáról lesz híres Kecskemét?

Magyarország mellett kötelezte magát el a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója: az autóalkatrészeket gyártó Bosal kecskeméti beruházása 250 fő számára teremt munkahelyet. A kormány egy új járműipari központ létrehozását tervezi Kecskeméten és környékén.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány támogatásával megvalósuló termelőbázis, üzemcsarnok, valamint a járműipari alkatrészgyártó és felületkezelő kapacitás teljes egészében 2009 szeptemberére készül el, és a következő fél évben több új termék gyártása is megkezdődik. Jelenleg autóemelőt, szélfogót, vonóhorgot és vonógömböt gyártanak 200 fő foglalkoztatásával.

Az 1923-ban alapított Bosal cégcsoport autóipari beszállítóként leginkább kipufogó rendszereiről ismert, de vonóhorgot, tetőcsomagtartót, luxusautók kiegészítőjeként szélfogót, valamint autóemelőt is gyárt. A családi vállalkozás világszerte több mint 6000 alkalmazottal, mintegy 800 millió euró éves forgalommal, 22 országban 42 gyártóüzemmel rendelkezik.

„A Bosal és a Bosal-Oris szinte valamennyi nagy autógyártónak beszállítója, így többek között a Daimler, a Volkswagen Csoport és a General Motors is tőlünk rendel alkatrészeket. A magyar kollégák többéves teljesítménye bizonyítja, hogy helyes döntés volt a kecskeméti beruházás." - közölte a bejeletéskor Jörg Riehle, a Bosal Csoport igazgatósági tagja. Sipos János, a kecskeméti Bosal cégek ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a gyártáson kívül, új termékek tervezésére is nagy hangsúlyt fektetnek, helyi mérnökök toborzásával folyamatosan bővítik fejlesztési csapatunkat.

Járműipari központ lesz Kecskemét
Irányított fejlesztésekkel egy új járműipari központ létrehozását tervezi a kormány Kecskeméten és környékén - jelentette be hétfőn Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter a helyi Bosal gyárban tett látogatása alkalmából tartott sajtótájékoztatón. A tárcavezető az eseményen hangsúlyozta: az elképzelés beleillik abba az akciótervbe, melyet a közelmúltban fogadott el a kormány a magyarországi gépjárműipar fejlesztése érdekében. A tárcavezető kérdésre válaszolva a támogatás összegéről nem beszélt, ám aláhúzta: a beruházásösztönző állami segítségnyújtás részleteit hatvan napon belül nyilvánosságra hozzák.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo