Árcsökkentésre készül a McDonald's az eladások visszaesése miatt

A McDonald's újragondolja árazási stratégiáját, miután az ügyfelek csökkentették vásárlásaikat a gyorsétterem-óriásnál.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az üzletek eladásai 1 százalékkal estek vissza az április-júniusi időszakban az egy évvel korábbihoz képest. Ez az első ilyen helyzet a járvány óta. A zuhanás annak ellenére következett be, hogy a hamburgerlánc pénzt fektetett a költségtudatos vásárlók és az izraeli-gázai háború miatti bojkottban résztvevők visszaszerzése érdekében.

Nagy akciókat terveznek
Nagy akciókat terveznek
Fotó: McDonald’s

Chris Kempczinski a lánc vezetője elmondta, hogy a rossz eredmények miatt az árképzés "átfogó újragondolására" kényszerültek. A cég kedvezményekkel próbálja megállítani az eladások csökkenését. Például az Egyesült Királyságban az étkezők három terméket választhatnak 3 fontért. A cég részvényei több mint 3 százalékot emelkedtek a bejelentés után. Kempczinski szerint a McDonald's a tervezett változtatásokkal képes lesz teljesíteni a befektetők elvárásait, vagyis meglesz az elvárt pénzügyi eredmény.

A cég ugyanakkor komoly kihívásokkal küzd. A McDonald's a járvány után jelentősen megemelte az árait, ami egyrészt riasztja a vevőket. Másrészt azonban a Big Mac átlagos ára az Egyesült Államokban jelenleg 5,29 dollár (4,11 font), ami ugyan 21 százalékkal több, mint 2019-ben volt, mégis ez nagyjából összhangban van az infláció ütemével.

Kempczinski elismerte, még dolgozniuk kell azon, hogy visszaszerezzék korábbi piaci pozícióikat.Az infláció hatására bekövetkezett áremelések "a fogyasztókat vásárlási szokásaik újragondolására késztették" - ismerte el Kempczinski.

Bár egyes piacok képesek voltak alkalmazkodni, másokon "átfogóbb újragondolásra volt szükség" - mondta.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo