Az üzletek eladásai 1 százalékkal estek vissza az április-júniusi időszakban az egy évvel korábbihoz képest. Ez az első ilyen helyzet a járvány óta. A zuhanás annak ellenére következett be, hogy a hamburgerlánc pénzt fektetett a költségtudatos vásárlók és az izraeli-gázai háború miatti bojkottban résztvevők visszaszerzése érdekében.
Chris Kempczinski a lánc vezetője elmondta, hogy a rossz eredmények miatt az árképzés "átfogó újragondolására" kényszerültek. A cég kedvezményekkel próbálja megállítani az eladások csökkenését. Például az Egyesült Királyságban az étkezők három terméket választhatnak 3 fontért. A cég részvényei több mint 3 százalékot emelkedtek a bejelentés után. Kempczinski szerint a McDonald's a tervezett változtatásokkal képes lesz teljesíteni a befektetők elvárásait, vagyis meglesz az elvárt pénzügyi eredmény.
A cég ugyanakkor komoly kihívásokkal küzd. A McDonald's a járvány után jelentősen megemelte az árait, ami egyrészt riasztja a vevőket. Másrészt azonban a Big Mac átlagos ára az Egyesült Államokban jelenleg 5,29 dollár (4,11 font), ami ugyan 21 százalékkal több, mint 2019-ben volt, mégis ez nagyjából összhangban van az infláció ütemével.
Kempczinski elismerte, még dolgozniuk kell azon, hogy visszaszerezzék korábbi piaci pozícióikat.Az infláció hatására bekövetkezett áremelések "a fogyasztókat vásárlási szokásaik újragondolására késztették" - ismerte el Kempczinski.
Bár egyes piacok képesek voltak alkalmazkodni, másokon "átfogóbb újragondolásra volt szükség" - mondta.