Árcsökkentésre készül a McDonald's az eladások visszaesése miatt

A McDonald's újragondolja árazási stratégiáját, miután az ügyfelek csökkentették vásárlásaikat a gyorsétterem-óriásnál.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzletek eladásai 1 százalékkal estek vissza az április-júniusi időszakban az egy évvel korábbihoz képest. Ez az első ilyen helyzet a járvány óta. A zuhanás annak ellenére következett be, hogy a hamburgerlánc pénzt fektetett a költségtudatos vásárlók és az izraeli-gázai háború miatti bojkottban résztvevők visszaszerzése érdekében.

Nagy akciókat terveznek
Nagy akciókat terveznek
Fotó: McDonald’s

Chris Kempczinski a lánc vezetője elmondta, hogy a rossz eredmények miatt az árképzés "átfogó újragondolására" kényszerültek. A cég kedvezményekkel próbálja megállítani az eladások csökkenését. Például az Egyesült Királyságban az étkezők három terméket választhatnak 3 fontért. A cég részvényei több mint 3 százalékot emelkedtek a bejelentés után. Kempczinski szerint a McDonald's a tervezett változtatásokkal képes lesz teljesíteni a befektetők elvárásait, vagyis meglesz az elvárt pénzügyi eredmény.

A cég ugyanakkor komoly kihívásokkal küzd. A McDonald's a járvány után jelentősen megemelte az árait, ami egyrészt riasztja a vevőket. Másrészt azonban a Big Mac átlagos ára az Egyesült Államokban jelenleg 5,29 dollár (4,11 font), ami ugyan 21 százalékkal több, mint 2019-ben volt, mégis ez nagyjából összhangban van az infláció ütemével.

Kempczinski elismerte, még dolgozniuk kell azon, hogy visszaszerezzék korábbi piaci pozícióikat.Az infláció hatására bekövetkezett áremelések "a fogyasztókat vásárlási szokásaik újragondolására késztették" - ismerte el Kempczinski.

Bár egyes piacok képesek voltak alkalmazkodni, másokon "átfogóbb újragondolásra volt szükség" - mondta.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo