Állásokat és pénzt hoznak nekünk a fapadosok

1000 új munkahelyet teremt minden egymillió utas Magyarországon, ezért megérné minél több fapados légitársaságot Budapestre vonzani - CEE Aviation Conference légügyi konferencián.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A diszkont-légitársaságok jelentősen befolyásolják Európa régióinak gazdaságát, és a kontinensen belül a járatok kapacitását is számottevően bővítették, ezzel új munkahelyeket hoztak létre. Hajdu András, a WeLoW Aviation Consulting társalapítója szerint minden egymillió utas nagyjából ezer új munkahelyet teremt, az első évben egy régióban átlagosan 140 új munkahely keletkezik megfelelő légi összeköttetés esetén, ez a járat üzemeltetésének hatodik évében már 1300-ra emelkedik. Napi 80 eurós átlagos költéssel számolva egy utas 212 euró bevételt generál az első évben, a hatodikban pedig már 342 eurót – tette hozzá a Turizmus.com közlése szerint.

Elmondta még, hogy a diszkont-légitársaságoknak jelentős befektetést igényel egy-egy új járat elindítása, mivel egy átlagos, ezer kilométer hosszú útvonal üzemeltetése 7 millió euróba kerül. A repülőterek kiszolgálási díjai a diszkontok költségsorrendjében a második helyen vannak a kerozin után, ezért a reptér-üzemeltetők azzal tudják segíteni az új útvonalak beindítását, ha kedvezményeket adnak, amely viszont a sok utas miatt hamar megtérül.

Max Oldorf, a ch-aviation légügyi szaklap munkatársa a konferencián arról beszélt, hogy főként a diszkont-légitársaságoknak köszönhetően jelentősen bővül egy-egy járat átlagos székkínálata: míg 2005-ben 111 ülőhelyet biztosítottak egy járaton, addig 2014-ben már 140-et. Adataik szerint a regionális légitársaságok piaca jelentősen beszűkült: a legtöbb ilyen profilú cég megszűnt, a többiek pedig állami támogatás, vagy nagy társaság általi felvásárlás nélkül alig tudnak üzemelni. Tovább rontja a helyzetet, hogy a piac tovább szűkül – fűzte hozzá.

Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese előadásában azt hangsúlyozta, hogy a közép-kelet-európai régióban még nagyon nagy fejlődési potenciál van, ezért jelentős járatbővítéseket terveznek, és nagyobb figyelmet fordítanak az üzleti utazókra is. Jelezte továbbá: a jövő héten közlik a magyar piacra vonatkozó 2016-os nyári menetrendjüket, az idei téli időszakra pedig „árháborút" jelentettek be.

Komoly kihívás az Airbnb
Nagyon jól ment tavaly a turizmusnak, a Balatonnál idén nyáron is sokszor ki kellett tenni a „megtelt” táblát. Ennek ellenére az iparágban tevékenykedő cégek többsége komoly kihívásokkal küzd. Komoly konkurenciát jelent az Airbnb és egyre nehezebben lehet alkalmazottat találni és megtartani. A cégek 10 százaléka le is húzhatja a rolót.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo