Alábbhagyott a lakásfelújítási láz

Jelentősen csökkent a családok körében a lakásfelújítási és korszerűsítési kedv az Otthonfelújítási program 2022. december 31-i lezárulta után - állapította meg a GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdaságkutató intézet pénteki közleménye szerint az áprilisi, reprezentatív felmérésük azt mutatta, hogy a következő egy évben a lakóhelyükre nagyobb összeget költeni kívánó háztartások száma 2022 második negyedévében érte el a csúcsot, majd tavaly a második fél évben jelentős csökkent ez a szám.

A mostani megkérdezés adatai szerint a háztartások 4,8 százaléka készül biztosan ilyen beruházásra, 19,5 százalékuk tart valószínűnek ilyen kiadást. Egy évvel korábban ugyanez a két arány 9 és 30 százalék volt.

Az intézet azt prognosztizálja, hogy a jövőben a 30 év alattiak lehetnek a legaktívabbak, körükben 8 százalék a biztosan, 26 százalék a valószínűleg felújítást, korszerűsítést tervezők aránya, de nem sokkal maradnak le tőlük a 40-49 év közöttiek sem (6 és 20 százalékos aránnyal).

A településtípusok közül a községek emelhetők ki, az itt lakók 6 százaléka biztosan, 26 százaléka valószínűleg vállalkozik egy komolyabb felújításra. Az ő helyzetüket segíti, hogy a falusi Csok továbbra is felvehető.

(MTI)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo