Akkorát javult a magyarok hangulata, amire még nem volt példa

A GKI Gazdaságkutató által végzett felmérés szerint januárban a lakossági várakozások jelentősen javultak decemberhez képest, így a GKI fogyasztói bizalmi indexe közel kétéves csúcsára emelkedett. A lakosság mind az elmúlt 12 hónapban tapasztalt pénzügyi helyzetét, mind a következő 12 hónapra vonatkozó pénzügyi kilátásait erősen javulónak értékelte.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A GKI fogyasztói bizalmi index – a decemberi emelkedés után – gyorsuló ütemben nőtt januárban, s ezzel e mutató közel kétéves rekordmagasságba emelkedett. A felmérések három évtizedes történetében még sosem fordult elő ekkora javulás egyik hónapról a másikra.

Az index kedvező változásának elsődleges mozgatója az, hogy a lakosság mind az elmúlt 12 hónapban tapasztalt pénzügyi helyzetét, mind a következő 12 hónapra vonatkozó pénzügyi kilátásait az előző hónaphoz képest erősen javulónak értékelte, valamint jóval kedvezőbbnek látja az ország következő 12 havi gazdasági helyzetét is.

A nagy értékű fogyasztási cikkekre elkölthető saját pénz megítélése is sokkal kedvezőbb lett az előző havinál. A lakosság inflációs várakozása valamelyest emelkedett, míg a munkanélküliek számának várható alakulását illető kilátás kissé javult az év utolsó hónapjához képest.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo