A lakásbelsőgyár már élénkülő európai piacra szállíthat

Kevés honi vállalat várja olyan optimizmussal az ország uniós csatlakozást, mint a Graboplast Csoport. A tőzsdének két esztendeje hátat fordító társaság – immáron nem kötelezettségként – nyilvánosságra hozta jellemző gazdasági adatait, az idei milliárdos forgalombővülést, a jövő évi 3,5 milliárd forintot meghaladó beruházást, s azt, hogy ők már azt érzik: Nyugat-Európában megkezdődött az élénkülés.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Gyorsreagálású vezetési stílust honosítunk meg 2004-ben a Graboplast Csoportnál” – jelentette ki kategórikusan Jancsó Péter, a győri nagyvállalat elnök-vezérigazgatója. Ez nem kapkodást, nem ad hoch cégvezetést jelent, hanem azt, hogy a nagyon egy nagyon is feszes, piacbővítő, s legfőképp beruházást, cégnövekedést menedzselő program mellett az ország európai uniós csatlakozása során sokféle, előre nem látható változást is okozhat, következésképp ehhez is tanácsos alkalmazkodni.



A cégcsoport igazgatósága a jövő esztendőt annak szenteli, hogy az EU-ban is versenyképes méretű vállalkozássá növekedjen a különféle padlókat, parkettákat és számos más lakásbelsőt gyártó részvénytársaság. Ez annyit tesz, hogy 2005-re meghaladja a 100 millió eurót az éves forgalmuk, megduplázzák a parkettát gyáró kapacitásukat, 50 százalékkal bővítik speciális – sport, járműipari célokra használt – padlóféleségeik termelését, s 8 millió négyzetméterrel több PVC-padlót állítanak elő a háztartások számára. Mindhárom üzembővítés a piac ismert, felmért igényeire alapozódik, s amint azt Jancsó Péter kifejtette: mindhárom gyáruk esetében a költséghatékonyságot elősegítő termelő technológiát vásárolnak, helyeznek üzembe. Az elnök szerint egyelőre járhatatlan út, hogy akvizíciókkal növekedjenek. A cégfelvásárlások ugyanis lassabban hozzák azokat a termelési és üzleti eredményeket, amelyeket a berendezések beszerzésével elérhetnek. A több mint 3,5 milliárd forint értékű jövő évi beruházás során mindhárom meghatározó Graboplast-gyárban – Győrött, Tatabányán, Kecskeméten – szerény létszámbővítés válik szükségessé.



A 2003-as, főleg a marketingre összpontosító időszak azt is igazolta a nagyvállalatnak, hogy a piacon hosszú távon biztonságosan értékesíthető termékszerkezetet sikerült kialakítaniuk, Közép-Kelet-Európa, valamint Oroszország gazdasági növekedése a lakosság fizetőképes keresletének erősödésével is egyet jelent. Jancsó Péter a konjunktúrakutató intézetek tapasztalataival kevéssé egyező előrejelzéssel minősítette főleg a kontinens gazdasági tendenciáit. Ennek az esztendőnek az első kilenc hónapjában szenvedett Nyugat-Európa, a deknjunktúra főképp a vásárlásokra is kivetíthető lakossági hangulati romláson volt tetten érhető. Szeptember óta éppen a hangulatváltozás jelei azok, amelyek az üzleti forgalmon, s ennek megfelelően a rendelésállomány komoly javulásán mérhető – a Graboplast Csoportnak a jelenlegi kapacitásait bőven meghaladja a termékei iránti kereslet. A hazai piacon az egész esztendő hasonló tendenciájú volt eddig, ám Magyarországon az építőipar és az építkezők váltottak terméket, tértek át az igényesebb „lakásbelsőkre”, például fából készült parkettára.

A tőzsdéről két éve kivezetett Graboplast változatlanul ad arra, hogy legfőbb gazdálkodási adatait megismerhesse a nyilvánosság. Jancsó Péter november 26-i tájékoztatóján ezért tette közzé: az idén várhatóan egymilliárd forinttal növeli árbevételét a csoport, 2004-ben 21 milliárdos, 2005-ben 25 milliárd forintos forgalommal kalkulálnak, ez utóbbi euróban számolva megfelel annak a 100 millió eurónak, amelyet a győri cég fejlesztései segítségével el akar érni, s úgy minősíti, hogy megfelel az európai uniós léptékű vállalatnak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo