„2009 ismét a budapesti fejlesztések éve lehet mert az év végéig mintegy 100 ezer négyzetméter területet adhatnak át a fővárosban" - vélte Maksay Éanna, a DTZ piacelemzője. Tavaly a vidéki fejlesztések voltak a meghatározóak. Az idei kereskedelmi fejlesztések mintegy 70 százaléka úgynevezett strip mall, ami önálló egységeket jelent közös ingatlanon, közös parkolóval. Főleg vidéken épülnek ilyen kereskedelmi központok, amelyeknek alacsonyabb az építési költsége és a fenntartása a plaza bevásárló központokhoz képest.
Az új fejlesztések a keresletre is élénkítően hatnak, amit bizonyít több új márka megjelenése. A budapesti Alleeban nyit majd üzletet a Magyarországon elsőként megjelenő van Graaf - a Peek and Cloppenburg csoport tagja - és a Motivi is, amely eddig csak Debrecenben volt jelen. A terjeszkedés nem csak a bevásárló központokban figyelhető meg: júliusban az Armanival bővült az Andrássy út luxus-kínálata, az olasz Gruppo Coin pedig két márkát is hoz a Váci utca közelében található Palazzo Dorottyába.