A kezdő külföldön tanulhat, a tapasztalt itthon taníthat

2009. február 19-től csereprogramban vehetnek részt a fiatal európai vállalkozások. Az "Erasmus Fiatal Vállalkozóknak" program keretében az utóbbi három évben indított magyar cégeknek egy hasonló profilú, de már tapasztalt európai vállalkozásnál lesz lehetőségük eltölteni maximum fél évet, a tapasztalt magyar vállalkozások pedig új, európai vállalkozást fogadhatnak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A csereprogramot az Európai Bizottság finanszírozza, Európa szerte több mint száz helyi, regionális és nemzeti szervezet - Magyarországon az ITD Hungary Enterprise Europe Network irodája - koordinálja. A program keretében a fiatal, tanulni vágyó cégek egy másik európai vállalatánál eltöltött maximum hat hónap alatt vállalatmenedzselési és üzletfejlesztési tippeket, trükköket és praktikákat tanulhatnak meg tapasztaltabb társaiktól. A tapasztalt cégek mindeközben friss, új szemléletet kaphatnak a náluk tapasztalatot szerző fiatal vállalkozóktól.

A programra jelentkező magyarországi cégeknek az ITD Hungary Enterprise Europe Network irodája keres más Európai Uniós tagországban már működő, a programra regisztrált mentor vagy tanulni vágyó céget. Az Európai Bizottság az utazás- és szállásköltséget fedezi; 2009 és 2010 között összesen 870 külföldi kiutazás valósulhat meg.

Felbecsülhetetlen tapasztalatokat lehet nyerni

Az Erasmus elsődleges célja az induló és már létező kis- és középvállalatok versenyképességének növelése, nemzetköziesedésük elősegítése valamint az új és tapasztalt vállalkozások közötti tudás- és tapasztalatátadás - mondta el a csereprogram indulása kapcsán Dobos Erzsébet, az Enterprise Europe Network magyarországi hálózatának igazgatója. Az Európai Bizottság az Európára jellemző piacbeszűkülési időszakban a csereprogramot a válság elleni küzdelem egyik lehetséges eszközének is tekinti, hiszen az új vállalkozók készségeket és perspektívát nyernek, ami felbecsülhetetlen az üzlet elindításának fázisában, egyben fokozza a határon túli potenciális tevékenységet, így pedig a siker valószínűségét - hangsúlyozta az igazgató.

Az Európai Unió felmérése szerint az európai fiatalok 51 százaléka szívesen választaná a vállalkozói pályát, de közülük csak néhányan valósítják meg ambícióikat. A vállalkozást indítók is elsősorban inkább a hazai piacon tevékenykednek ahelyett, hogy akár az Európai Unión belül, akár azon kívül használnák ki a kereskedelmi lehetőségeket.

A fiatal, tapasztalatot gyűjteni szándékozó és már működő, mentornak jelentkező cégeknek legkésőbb 2009 decemberéig kell jelentkezniük a programban való részvételre a következő elérhetőségeken: www.erasmus-entrepreneurs.eu illetve www.enterpriseeurope.hu.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo