A Vörösmarty téren a sajtos tejfölös lángos 3900 forint, a mozgó ételárusítók aggódnak

Kiderült, a mozgó ételárusítás a gasztro-üzletág továbbra is sikeres változata: 40 százalékkal több helyszínre és rendezvényre hívták őket a 2023-as szezonban. 30 városba települt ki a jelenleg 150 darab food truck, így a kereskedők 10-15 százalékos, a Food Truck Show pedig 30-40 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a 2023-as évet. Az áremelkedés és az ezzel járó haszonkiesés azonban a kereskedőket is komoly kihívás elé állítja majd a télen.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A látogatók annyival nem költöttek többet a rendezvényeken, mint amennyire emelkedtek az árak. Ugyan 10-15 százalékkal nőtt a forgalmuk tavalyhoz képest, a haszonkulcsot csökkenteniük kellett, máskülönben eladhatatlanná váltak volna a termékeik. Aggódunk is a kereskedőkért, mert ez a haszonkiesés komoly hiányként jelentkezik náluk. Nem tudjuk, hányan élik túl a telet”– összegezte a 2023-as szezon árnyoldalát Horváth Zoltán, a Food Truck Show alapító-tulajdonosa, aki ennek ellenére kijelentette, hogy sikeres évet zártak, köszönhetően a cég catering-jellegű megrendeléseinek, amikor nem saját, hanem más rendezvény vendéglátását vállalták. Sikerült bővíteniük vendéglátóeszközeiket is. A digitális étlap, az allergia applikáció, amely elemzi az ételeket, valamint a vendéghívó eszköz már alapfelszerelés valamennyi kitelepülésen.

Már 5 millió vendéget kiszolgáltak (Fotó: Food Truck Show)
Már 5 millió vendéget kiszolgáltak (Fotó: Food Truck Show)

Ebben az évben sokkal több munkát és bizalmat kapott a Food Truck Show, mint korábban. Több helyszínen, több rendezvényen voltak jelen, mint eddig bármikor. Ez 30-40 százalékkal több munkát jelentett azoknak, akik sokat dolgoztak a Food Truck Show kötelékében. Jelenleg egyébként 150 autóval járják az országot.

Idén 30 nagyvárosba települtek ki, a legnagyobb meglepetés pedig Komáromban érte őket, ahová még a szomszéd országból, Szlovákiából is átjöttek a látogatók.

Ismét bebizonyosodott, hogy a street food nem divat, igenis szeretik és értékelik a vendégek a friss, minőségi gyors ételt. 

„A jövő év fontos mérföldkő lesz a számunkra, hiszen 10 évesek leszünk. 100 séf munkájával, 5 millió kiszolgált vendéggel és az ebből szerzett tapasztalattal a hátunk mögött egy hatalmas meglepetés-eseménnyel készülünk a rendezvénysorozat 100. alkalmára” – tette hozzá Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo