hirdetés

A turizmus februárban félig-meddig legyőzte a Covidot

A vendégéjszakák száma 2021 februárjához képest több mint ötszörösére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 33 százalékkal csökkent.
hirdetés

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások miatti alacsony bázis következtében – 2022. februárban több mint négyszeresére nőtt 2021 azonos hónapjához viszonyítva, azonban 26 százalékkal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. februári értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma hétszeresére emelkedett, de még így is 39 százalékkal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál.

2022. februárban az előző év azonos hónapjához képest:

  • A belföldi vendégek száma öt és félszeresére, a vendégéjszakáké több mint négyszeresére növekedett. A vendégek száma 274 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 597 ezer volt. Az éjszakák 81 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva mintegy hatszorosára emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 1,7, illetve 1,2-szeresére nőtt a tavaly februárihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldivendég-éjszakák ötödét regisztrálták.
  • A külföldi vendégek száma több mint kilencszeresére, a vendégéjszakáké hétszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 194 ezer vendég összesen 485 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 87 százalékát szállodában töltötték, ez több mint hét és félszeres bővülés 2021 februárjához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák közel kétharmadát regisztrálták.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron több mint öt és félszeresére, 23 milliárd forintra növekedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint tizenháromszor annyit, összességében 1,5 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

2022. februárban:

1782 kereskedelmi szálláshely, köztük 698 szálloda és 711 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.

Az összes vendégéjszaka 55 százalékát belföldi vendégek töltötték el.

2022. január–februárban az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyeken négyszeresével több, összesen 2 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek háromszorosával, a külföldiek közel hatszorosával több (1,1 millió, illetve 932 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron több mint ötszörösével nőtt, és 46 milliárd forintot tett ki. (KSH)

hirdetés

Véleményvezér

Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.
Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Szomorú, de a nagy számok azt mutaják, hogy a korrupció nyugatról keletre tartva csak egyre nő. Hogyan lehetne megállítani?
Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Nagy vitatéma, hogy hasznosak-e az ársapkák, vagy nem. A benzin esetében nagy volt a bukta, de kérdés, mi lenne az élelmiszerek esetében.
Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Pétervására város fideszes polgármestere nemcsak kastélyt épített uniós pénz felhasználásával magának.
Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

A független képviselő töretlen szorgalommal igyekszik utánajárni, hogy hová kerülnek az uniós pénzek.
Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

A rendkívül magas magyar infláció mögött rossz, vagy tudatos kormányzati intézkedések állnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo