A turizmus februárban félig-meddig legyőzte a Covidot

A vendégéjszakák száma 2021 februárjához képest több mint ötszörösére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 33 százalékkal csökkent.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások miatti alacsony bázis következtében – 2022. februárban több mint négyszeresére nőtt 2021 azonos hónapjához viszonyítva, azonban 26 százalékkal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. februári értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma hétszeresére emelkedett, de még így is 39 százalékkal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál.

2022. februárban az előző év azonos hónapjához képest:

  • A belföldi vendégek száma öt és félszeresére, a vendégéjszakáké több mint négyszeresére növekedett. A vendégek száma 274 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 597 ezer volt. Az éjszakák 81 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva mintegy hatszorosára emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 1,7, illetve 1,2-szeresére nőtt a tavaly februárihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldivendég-éjszakák ötödét regisztrálták.
  • A külföldi vendégek száma több mint kilencszeresére, a vendégéjszakáké hétszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 194 ezer vendég összesen 485 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 87 százalékát szállodában töltötték, ez több mint hét és félszeres bővülés 2021 februárjához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák közel kétharmadát regisztrálták.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron több mint öt és félszeresére, 23 milliárd forintra növekedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint tizenháromszor annyit, összességében 1,5 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

2022. februárban:

1782 kereskedelmi szálláshely, köztük 698 szálloda és 711 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.

Az összes vendégéjszaka 55 százalékát belföldi vendégek töltötték el.

2022. január–februárban az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyeken négyszeresével több, összesen 2 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek háromszorosával, a külföldiek közel hatszorosával több (1,1 millió, illetve 932 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron több mint ötszörösével nőtt, és 46 milliárd forintot tett ki. (KSH)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo