A tokaji bor eddig is kiváló volt, még jobb lehet

A sárospataki Tokaj-Hegyalja Egyetem (THE) fennhatósága alá tartozó Tokaj Wine Business Institute (TWBI) szeptemberben elindítja az 1 éves borüzleti menedzser képzését. A dr. Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus vezetésével létrejött posztgraduális iskola páratlanul rugalmas, ugyanakkor nemzetközileg is magas színvonalú tananyaggal várja a hallgatókat. A szakmai értéket a dijoni székhelyű School of Wine & Spirits Business at Burgundy School of Business-szel (BSB) kötött együttműködés is garantálja.

A Tokaj Wine Business Institute a neves külföldi „Wine Business Institute" intézmények példájára alakult meg, oktatási és kutatási tevékenységet egyaránt végez. A TWBI megalapításával a Tokaji Borvidék újra elfoglalja az azt megillető regionális vezető szerepet a borszakmai képzés terén és világszerte erősíti a hazai és regionális borszakemberek pozícióit. Az intézet szakmai partnerségre lépett a BSB-vel, de olyan hazai szakemberekre is támaszkodik, akik eddig is sikeresen képviselték a magyar borszakmát a nemzetközi porondon.

A jó bornak is kell a cégér - tartja a mondás (Fotó: depositphotos)

„A TWBI megalapításával új minőséget teremtünk a magyar borszakmai képzésben és felhelyezzük a Tokaj-Hegyalja Egyetemet a nemzetközi wine business képzés térképére, regionális vezető szerepet kialakítva – hűen Tokaj gazdag hagyományaihoz" – mondta Prof. Dr. Stumpf István, a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke. „A borüzleti menedzser képzés az első lépés a TWBI kínálatának kiteljesítése irányában. Hosszútávú terveink között szerepelnek további nemzetközi, borszakmai vezetőket célzó képzések, amelyeket szintén elismert nemzetközi partnerekkel tervezünk megvalósítani." – közölte Stumpf István.

A borüzleti menedzser olyan egyedülálló képzést biztosít, amely megismerteti hallgatóit a jelenlegi borászati, borgazdálkodási irányzatokkal, ezzel párhuzamosan olyan iparág-specifikus üzleti és közgazdasági ismeretekkel látja el őket, amellyel akár nemzetközi szinten is vezetőkké, úttörőkké válhatnak a borpiacon. Az angol nyelvű posztgraduális képzés során a hallgatók Wine Business Manager diplomát szereznek. A TWBI együttműködő partnereivel, a magyar gazdaság elkötelezett szereplőivel közösen támogatja a jövő borászait, ezért legsikeresebb hallgatóik akár teljes tandíjmentességet magába foglaló ösztöndíjakat is nyerhetnek.

„A borfogyasztás világszerte soha nem látott mértékűvé vált, és a növekedésnek koránt sincs még vége. Ugyanakkor a kínálat a keresletet meghaladó mértékben növekszik, és ebben a kiélezett versenyben szolid szakmai ismeretekre van szükség a sikeresség elérése és fenntartása érdekében. Tokaj maga a tradíció, ezt az évszázados hitelességet párosítjuk a Tokaj Wine Business Institute képzése során a modern közgazdaságtan alapvető ismereteivel, köztük a kreatív bormarketing, hatékony értékesítési technikák és a digitális megoldások oktatásával" – nyilatkozta dr. Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója. „A borüzleti menedzser képzést elsősorban gazdasági képzettséggel nem rendelkező fiatal borászoknak és borászati ismeretekkel nem rendelkező kereskedelmi szakembereknek ajánljuk. Közép-Európában egyedülálló ez a képzés, ennek megfelelően nem csak Magyarországból, hanem a környező országokból is számítunk érdeklődőkre. A TWBI létrehozása egy ugródeszka a magyar és régiós borszakembereknek, hogy fenntartható és nemzetközileg értelmezhető piaci teljesítményt nyújthassanak" – mondta Fiáth Attila.

„Burgundia és Tokaj, az első pillantásra nagy különbségek valójában óriási közös halmazt adnak ki: a tradíciók iránti elkötelezettség és a modern bortrendeknek felkarolásának szintézisére épít mindkét világhíres régió. Hiszünk benne, hogy a Dijonban bevált oktatási módszertannal a TWBI-n is hozzá tudunk járulni a régió versenyképességének javításához" – mondta Steve Charters (MW, PhD, HDR), a dijoni BSB Wine & Spirits tanszékének professzora.

A tavaly alakult Tokaj-Hegyalja Egyetem szőlész-borász képzése és a TWBI ősszel induló, nemzetközileg is egyedinek számító képzései Tokaj-Hegyalja megújulási folyamatának egyértelmű jelei. Tokaj páratlan brand a nemzetközi borszakmában, oktatási és kutatási tevékenységével a sárospataki intézmények küldetésüknek tekintek ennek az örökségnek az ápolását.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo