A Ryanair olyan rekordokat dönt, hogy a magyarok extraprofit-adója miatti konfliktus semmit nem számít

Rekordszintre emelkedett a Ryanair diszkont légitársaság nyeresége az október-decemberi időszakban a cég beszámolója szerint. Az ír székhelyű társaság a foglalási adatok alapján erős húsvéti és nyári időszakra számít az ázsiai és az amerikai forgalom felpörgésével.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Európa vezető diszkont légitársasága a december végén záruló harmadik negyedévében 221 millió eurós nyereséggel zárt, míg az előző év azonos időszakában 81 millió eurós veszteséget könyvelt el. Az elemzői várakozások 200 millió eurós negyedéves profitot prognosztizáltak.

Az extraprofit-adó leginkább a magyarokat sújtja (Fotó: Depositphotos)
Az extraprofit-adó leginkább a magyarokat sújtja (Fotó: Depositphotos)

Az ünnepi időszak teljesítménye több mint két és félszerese a járványidőszak előtti, 2019-es utolsó negyedévi 88 millió eurós nyereségének.

Az egy részvényre jutó nyereség (EPS) 0,08 euróról 0,18 euróra nőtt

Az árbevétel éves összehasonlításban 57 százalékkal, 2,31 milliárd euróra emelkedett, a járatkihasználtság pedig 9 százalékponttal, 93 százalékra javult december végére.

Az év utolsó három hónapjában az utasforgalom új csúcsot döntött: 24,4 százalékkal 38,4 millióra emelkedett.

A társaság megerősítette a márciusban záruló üzleti évre tervezett, január elején nyilvánosságra hozott profitvárakozásait, amely 1,325-1,425 milliárd euró.

A negyedéves pénzügyi jelentést értékelve Michael O'Leary vezérigazgató elmondta, hogy 168 milliós utasforgalommal zárhatja a cég a 2022-es pénzügyi évet, az előző évi 27,5 milliós forgalom után, jócskán felülmúlva a válság előtti 149 milliós szintet. A 2024-es üzleti évre 185 milliós utassal számolnak.

Elmondása szerint a robusztus kereslet mögött az ázsiai turisták visszatérése és az erős dollár áll, amely megnövelte az amerikai utasforgalmat az európai piacokon. (MTI)

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo