A magyarok több mint fele vésztartalékot képez megtakarításaiból

A legtöbb magyar (52 százalék) a vésztartalékra tesz félre, ezt követi a pénzügyi biztonság (31 százalék) és a nyaralások (17 százalék). A fiatalabb generációk emellett olyan családi és élethelyzetekre is spórolnak, mint az esküvők és az otthon vásárlás.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok híresek a megtakarítási tudatosságukról, és a Takarékossági Világnap alkalmából a Revolut, a világ 45 millió ügyféllel rendelkező globális fintech bemutatja a magyarok megtakarítási szokásait. A Dynata piackutató céggel együttműködve a Revolut 1000 magyarországi embert kérdezett meg megtakarítási hozzáállásukról.

A megtakarítások kezelése egyre fontosabb kihívás
A megtakarítások kezelése egyre fontosabb kihívás
Fotó: Revolut

Az eredmények rávilágítanak arra, hogy az egyes generációk miért döntöttek a takarékoskodás mellett, és mik a fő kihívások, amelyekkel a pénzügyi célok elérése során szembesülnek.

Miért takarítanak meg a magyarok?

Hasonló tendencia figyelhető meg minden korcsoportban: a válaszadók 52 százaléka a vésztartalékot jelölte meg legfőbb megtakarítási célként. Akár váratlan autós problémákra, akár egy nem várt fogorvosi látogatásra készülnek, a vésztartalék életmentő lehet bármely életkorban, különösen a 35-44 évesek számára (a 35-44 évesek 58 százaléka).

Pénzügyi biztonság

A magyarok 31 százaléka a pénzügyi biztonságot érzi a megtakarítás legfontosabb céljának. A pénzügyi nyugalom iránti vágy minden generációban közös, de a 65 év felettiek számára kiemelten fontos (36 százalék).

Nyaralás

Legyen szó egy álomutazásról a Balatonra vagy egy havas ausztriai kiruccanásról, a nyaralási megtakarítás fontos szerepet játszik sok magyar számára: 17 százalék gyűjt nyaralásokra és szabadidős programokra. Az utazás minden korcsoport számára vonzó megtakarítási cél, a 25-34 évesek körében különösen népszerű (23 százalék).

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo