A magyarok több mint fele vésztartalékot képez megtakarításaiból

A legtöbb magyar (52 százalék) a vésztartalékra tesz félre, ezt követi a pénzügyi biztonság (31 százalék) és a nyaralások (17 százalék). A fiatalabb generációk emellett olyan családi és élethelyzetekre is spórolnak, mint az esküvők és az otthon vásárlás.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok híresek a megtakarítási tudatosságukról, és a Takarékossági Világnap alkalmából a Revolut, a világ 45 millió ügyféllel rendelkező globális fintech bemutatja a magyarok megtakarítási szokásait. A Dynata piackutató céggel együttműködve a Revolut 1000 magyarországi embert kérdezett meg megtakarítási hozzáállásukról.

A megtakarítások kezelése egyre fontosabb kihívás
A megtakarítások kezelése egyre fontosabb kihívás
Fotó: Revolut

Az eredmények rávilágítanak arra, hogy az egyes generációk miért döntöttek a takarékoskodás mellett, és mik a fő kihívások, amelyekkel a pénzügyi célok elérése során szembesülnek.

Miért takarítanak meg a magyarok?

Hasonló tendencia figyelhető meg minden korcsoportban: a válaszadók 52 százaléka a vésztartalékot jelölte meg legfőbb megtakarítási célként. Akár váratlan autós problémákra, akár egy nem várt fogorvosi látogatásra készülnek, a vésztartalék életmentő lehet bármely életkorban, különösen a 35-44 évesek számára (a 35-44 évesek 58 százaléka).

Pénzügyi biztonság

A magyarok 31 százaléka a pénzügyi biztonságot érzi a megtakarítás legfontosabb céljának. A pénzügyi nyugalom iránti vágy minden generációban közös, de a 65 év felettiek számára kiemelten fontos (36 százalék).

Nyaralás

Legyen szó egy álomutazásról a Balatonra vagy egy havas ausztriai kiruccanásról, a nyaralási megtakarítás fontos szerepet játszik sok magyar számára: 17 százalék gyűjt nyaralásokra és szabadidős programokra. Az utazás minden korcsoport számára vonzó megtakarítási cél, a 25-34 évesek körében különösen népszerű (23 százalék).

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo