A magyarok harmada mindenképpen nyaralni akar a Balatonnál

Az idei évben minden harmadik (36 százalék) magyar biztosan tervez legalább egy balatoni üdülést, a legtöbben nyáron pihennék ki magukat a magyar tengernél – mutat rá a Mandilla Hotel és Opinio kutatócég közös reprezentatív felmérése. Leginkább pár napot, illetve 1 hetet szeretnének eltölteni a vendégek a Balaton környékén, ahol többségük naponta legalább 10-20 ezer forintot költene el fejenként.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A déli mellett sokan az északi partot választják a kulturális programok, a nyugalom, a természet és a helyi gasztronómia élmények miatt. A szállás kiválasztásánál pedig az ár mellett az elhelyezkedés, a minőségi szolgáltatások, a szoba felszereltsége, valamint a vendégszeretet is kiemelt szempont.

Tízből négy (42 százalék) budapesti akar idén a Balatonnál pihenni, minden ötödik magyar (20 százalék) pedig még nem döntötte el, hogy üdül-e a tó környékén. Amíg a tinédzserek (16-19 év) több mint fele (52 százalék) ellátogat a Balatonhoz, addig az 50-59 éves korosztály közel kétharmada (61 százalék) ezt egyáltalán nem tervezi.

Nem olcsó a balatoni nyaralás
Nem olcsó a balatoni nyaralás
Fotó: Mandilla Hotel

A balatonozók döntő többsége (71 százalék) - különösen a 20 év alatti fiatalok (85 százalék) - leginkább nyári üdülést választ, de vannak, akik tavasszal (11 százalék), ősszel (14 százalék), illetve télen (8 százalék) is szívesen kapcsolódnak ki a tónál. Sokaknak még nem végleges (40 százalék), hogy merre veszik az irányt, de akiknek már igen, azoknál a déli (27 százalék) és az északi part (19 százalék) is népszerű célpont, illetve közel hasonló arányban (14 százalék) vannak azok, akik mindkét partra terveznek eljutni idén.      

„Az északi parti településekre elsősorban a színes kulturális és szabadtéri programok, a vízparti élmények, a helyi gasztronómia, a nyugalom, a természeti szépségek és a történelmi nevezetességek vonzzák a hazai vendégeket" - emelte ki a felmérés eredményeiből Penziás Réka és Kovács Gábor. A köveskáli négycsillagos Mandilla Hotel alapítói a gyakorlatban is azt tapasztalják, hogy a versenyképes ár mellett az elhelyezkedés, a szolgáltatások minősége, a pihentető környezet, a szobafelszereltség és a vendégszeretet a legfontosabb szempontok a szállás kiválasztásánál, amit a kutatás eredményei is megerősítenek. Különösen igaz ez a budapestiekre, ahol az elhelyezkedés (64 százalék) és a nyugalom (36 százalék) az országos átlaghoz képest (53 százalék,26 százalék) sokkal jobban felértékelődik.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo