A magány hamarosan globális közegészségügyi probléma lesz

A digitális szféra nagy része technikailag ingyenes, ha van internetkapcsolat. Végül is számos hasznos alkalmazás – e-mail, üzenetküldés, közösségi média – elérhető nulla dollárért és nulla centért.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akik fizetnek az alkalmazásokért azok vagy azért teszik, hogy megszabaduljanak a hirdetésektől, hozzáférjenek a fizetőfalak mögötti zárt tartalmakhoz, vagy egy exkluzívabb szolgáltatási formát szeretnének.

Mik ezek az alkalmazások? És mennyi pénzről beszélünk?

Az emberek által fizetett alkalmazások felső kategóriája a Digital Entertainment, amely több mint 8 milliárd dollár bevételre tesz szert különböző szolgáltatókon (Netflix, Disney+, HBO) keresztül.

A fizetős médiahozzáférés az élő sportoktól és zenétől a képregényekig és könyvekig terjed.

Ezen túlmenően a mobilfelhasználók szerte a világon nagy pénzeket dobnak el a társkereső alkalmazásokon, amelyek közel 6 milliárd dolláros bevételt hoztak 2024-ben.

Valójában a SensorTower szerint a Tinder volt az első nem játékra szánt mobilalkalmazás, amely 2020-ban elérte az 1 milliárd dolláros felhasználói költést. Továbbra is ez az egyetlen társkereső alkalmazás, amely ezt teszi.

A fizetőfal modell alkalmazásával a társkereső alkalmazások vagy korlátozhatják az új profilokhoz való hozzáférést, általában meghatározott számú „tetszik” vagy „egyezés” beállításával, vagy felajánlhatják a felhasználó profiljának bővítését, mindkettőt csekély díj ellenében.

Eközben az emberek azt feltételezik (jelenleg bizonyíték nélkül), hogy a társkereső alkalmazások megbénítják a nem fizető tagok lehetőségeit.

2024-ben a Tinder felhasználóinak körülbelül 11 százaléka fizető tag, ami bevételének körülbelül 60 százalékát teszi ki.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo