Lassan elfelejthetjük a klasszikus bankkártyás fizetést és a pénztárca is a táskában maradhat, hiszen a lakosság körében egyre népszerűbbek az okoseszközös fizetési megoldások. A K&H lakossági ügyfelei 2022-ben az egy évvel korábbihoz képest 3,5-szer annyi ilyen tranzakciót bonyolítottak le és ez a szám idén várhatóan még tovább emelkedik.
A lakosság részéről egyértelmű az igény az okos fizetési megoldások iránt, ami egyre több vállalkozásnál elérhető. 2021.január 1-jétől ugyanis az online pénztárgépet használó vállalkozásoknál kötelező az elektronikus fizetési lehetőség biztosítása a vásárlók számára. Ennek következtében a kihelyezett terminálok száma dinamikus emelkedést mutatott az elmúlt 3 évben. Míg 2019 év végén 145 ezer db, addig 2022 év végén már több mint dupla ennyi, 306 ezer db POS terminál volt elérhető a hazai piacon. Ez a szám azonban a jövőben még magasabb lehet, köszönhetően annak, hogy a POS piac is rendkívül gyorsan fejlődik, aminek következtében már a vállalkozó okostelefonjából is lehet bankkártya-elfogadó terminál – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.
Okostelefonból POS terminál
A Juniper Research, digitális technológiai piackutatásra szakosodott elemzőcég szerint a SoftPOS fizetésekhez használt okostelefonok száma közel hétszeresére, a 2021-es 3,2 millióról csaknem 24 millióra nőhet 2026-ra világszerte, míg a Grand View Research szerint 5 év múlva a bankkártya-elfogadó terminálok piacának felét várhatóan a POS alkalmazások és szoftverek teszik ki. „A mai világban szinte mindent az okostelefonokon intézünk, így csak idő kérdése volt, hogy a kártyás fizetés is elérhető legyen ezen a platformon. Az alkalmazással azon kkv-knak is könnyen elérhetővé válik a bankkártyás fizetés lehetősége, akik számára kiemelten fontos a költséghatékony működés és a könnyű használat. Így például a különböző kitelepüléseken vagy vásárokon, ahol eddig a készpénzes fizetés volt jellemző, ezzel az alkalmazással már elérhetővé válik ez a gyorsabb és biztonságosabb fizetési forma is. Emellett az olyan iparágak vagy hálózatok – mint például a futárok, kiszállító cégek vagy biztosítók – esetében is jelentős költségmegtakarítást lehet elérni vele” – hívta fel a figyelmet a szakértő.