A helye felé billen az autópiac csupán attól, hogy a forint árfolyama normalizálódik

Idén márciusban a DataHouse adatai szerint 9 715 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az elmúlt félév legnagyobb havi mennyiségét jelenti. Ez az érték a februári 8 834-et 10 százalékkal, a mélypontot jelentő decemberi 7 510-et pedig 29 százalékkal haladta meg. Ezzel együtt is bőven van még tere a további növekedésnek: a tavalyi csúcsot jelentő 2022 márciusi 12 831-es mennyiséghez képest 24 százalékos az elmaradás.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„Az első negyedévben határozott trendfordulónak lehettünk tanúi: a rezsiköltségek és az infláció által keltett bizonytalanság immár egyre kisebb hatást gyakorol a használtautó-import alakulására -– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Sokat segített a forint árfolyamának kedvező alakulása is, a hazai deviza az időszak jelentős részében már újra a 390 forint alatti régióban tartózkodott. Mivel a jelenlegi piaci folyamatok Európa-szerte kedvezőek, és külföldön ismét kedvezőbb áron és kevesebb kompromisszum vállalásával lehet autóhoz jutni, arra számítunk, hogy az év további részében a havi szintű használtimport újra a 10 ezer feletti tartományba kerül majd vissza.”

Forrás: JóAutók.hu
Forrás: JóAutók.hu

A használtautó-import a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete: a belföldi átírások száma 6-7-szeresen múlja felül az importból származó autóvásárlásokét.

A behozott használt autók közötti márkasorrend a vezető helyeken a korábbi évek mintáját követte az első negyedévben: a legnépszerűbb márka a Volkswagen volt 12,5 százalékos részesedéssel, a második helyet az Opel szerezte meg 9,3 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9,1 százalékkal. Lejjebb azonban jelentősen átrendeződött mezőny: A tavaly még negyedik és ötödik helyen álló Toyota és Hyundai most a 7-8. helyre csúszott vissza, átadva a helyet a három német prémiummárkának, az Audinak (6,4 százalék), a Mercedesnek (5,7 százalék), valamint a BMW-nek (5,3 százalék).

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo