A háború okozta alkatrészhiány miatt kénytelen csökkenteni termelését a kecskeméti Mercedes-gyár

A rendkívül nyitott magyar gazdaságnak egyre több gondot okoz az orosz-ukrán háború.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi autógyárak termelését is érinti az ukrajnai háborús konfliktus, bár különbözőképpen: részint a beszállítások elmaradása akadályozza a termelést, részint az exportpiacokat rendezi át.

Kecskeméten csökkentik a műszakok számát. Fotó: archív

A kecskeméti Mercedes-gyárban alkatrészellátási problémákat okoz az ukrán beszállítások leállása. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénteken az MTI-t arról tájékoztatta, hogy háromról két műszakra áll át a termelés a gyár egyes területein március 16-tól a hónap végéig.

A tájékoztatás szerint a Mercedes-Benz többek között ukrajnai beszállítókkal is együtt dolgozik, akik különböző, a járműgyártáshoz szükséges alkatrészeket szállítanak a vállalatnak.     Hangsúlyozták: a Mercedes-Benz beszállítóival szorosan együttműködve, folyamatosan figyeli és elemzi a helyzetet, közben pedig az ellátási láncaik biztonságát szolgáló megoldásokat dolgoznak ki. Ez egyebek mellett magában foglalja egyes megrendelések áttelepítését a beszállítóik más telephelyeire. Ugyanakkor gyáraik nagyfokú rugalmassága révén igyekeznek a lehető legjobban biztosítani a folyamatos termelést - tették hozzá.     A cég közölte, hogy a Mercedes-Benz néhány gyárában a 11. naptári héttől egyes területeken az aktuális helyzethez igazítják a termelési programot és a műszakterveket, az intézkedés a kecskeméti gyárra is vonatkozik. A közleményebn kitértek arra, hogy a munkatársaknak a termelési program módosításából adódó munkaidő-kiesését a munkaidőkeret alkalmazásával egyenlítik ki.

A kecskeméti Mercedes-gyárban 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak a világjárvány és a többhetes leállás ellenére.

A Magyar Suzuki Zrt.-nél beszállítói problémákat nem generál ugyan a háborús helyzet, a termelést ebből a szempontból nem befolyásolja, azonban az orosz és ukrán exportot egy időre ellehetetlenítette. A cég már bejelentette, hogy szállításait Oroszországba és Ukrajnába márciustól szünetelteti.

A Magyar Suzuki Zrt. éves szinten mintegy 10 000 autót exportál az orosz és ukrán piacra.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető az MTI-vel közölte: terveik szerint ugyanakkor ebben az időszakban is két műszakban zajlik majd a termelés Esztergomban. Az adott időszakra tervezett gyártási volumen tartása érdekében dolgoznak azon, hogy az érintett megrendeléseket átforgassák más piacokra - jelezte.

Tájékoztatása szerint a vállalatnak nincs a háborús válság által érintett területről közvetlen, Tier 1-es beszállítója, ettől függetlenül folyamatosan vizsgálják a teljes beszállítói láncot. Az esztergomi gyár számára továbbra is a tavaly óta a szektort sújtó félvezetőhiány okozza a legnagyobb kihívást - jegyezte meg.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna kitért arra, hogy a növekvő energiaárak és a forint gyengülése szintén hatással van a működésükre, törekvésük hogy a gyártással kapcsolatos költségeket optimalizálják. Egy bizonyos szint után a többletráfordítások egy részét azonban kénytelenek az új autók árába is beépíteni - mondta. Hozzáfűzte: a járművek felszereltségi szintjén azonban nem változtatnak.

A Magyar Suzuki 2020-ban 112 475 gépkocsit gyártott, az eladott 111 044 esztergomi gyártású Suzuki 87 százalékát exportpiacokon értékesítették.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo