A háború okozta alkatrészhiány miatt kénytelen csökkenteni termelését a kecskeméti Mercedes-gyár

A rendkívül nyitott magyar gazdaságnak egyre több gondot okoz az orosz-ukrán háború.

A magyarországi autógyárak termelését is érinti az ukrajnai háborús konfliktus, bár különbözőképpen: részint a beszállítások elmaradása akadályozza a termelést, részint az exportpiacokat rendezi át.

Kecskeméten csökkentik a műszakok számát. Fotó: archív

A kecskeméti Mercedes-gyárban alkatrészellátási problémákat okoz az ukrán beszállítások leállása. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénteken az MTI-t arról tájékoztatta, hogy háromról két műszakra áll át a termelés a gyár egyes területein március 16-tól a hónap végéig.

A tájékoztatás szerint a Mercedes-Benz többek között ukrajnai beszállítókkal is együtt dolgozik, akik különböző, a járműgyártáshoz szükséges alkatrészeket szállítanak a vállalatnak.     Hangsúlyozták: a Mercedes-Benz beszállítóival szorosan együttműködve, folyamatosan figyeli és elemzi a helyzetet, közben pedig az ellátási láncaik biztonságát szolgáló megoldásokat dolgoznak ki. Ez egyebek mellett magában foglalja egyes megrendelések áttelepítését a beszállítóik más telephelyeire. Ugyanakkor gyáraik nagyfokú rugalmassága révén igyekeznek a lehető legjobban biztosítani a folyamatos termelést - tették hozzá.     A cég közölte, hogy a Mercedes-Benz néhány gyárában a 11. naptári héttől egyes területeken az aktuális helyzethez igazítják a termelési programot és a műszakterveket, az intézkedés a kecskeméti gyárra is vonatkozik. A közleményebn kitértek arra, hogy a munkatársaknak a termelési program módosításából adódó munkaidő-kiesését a munkaidőkeret alkalmazásával egyenlítik ki.

A kecskeméti Mercedes-gyárban 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak a világjárvány és a többhetes leállás ellenére.

A Magyar Suzuki Zrt.-nél beszállítói problémákat nem generál ugyan a háborús helyzet, a termelést ebből a szempontból nem befolyásolja, azonban az orosz és ukrán exportot egy időre ellehetetlenítette. A cég már bejelentette, hogy szállításait Oroszországba és Ukrajnába márciustól szünetelteti.

A Magyar Suzuki Zrt. éves szinten mintegy 10 000 autót exportál az orosz és ukrán piacra.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető az MTI-vel közölte: terveik szerint ugyanakkor ebben az időszakban is két műszakban zajlik majd a termelés Esztergomban. Az adott időszakra tervezett gyártási volumen tartása érdekében dolgoznak azon, hogy az érintett megrendeléseket átforgassák más piacokra - jelezte.

Tájékoztatása szerint a vállalatnak nincs a háborús válság által érintett területről közvetlen, Tier 1-es beszállítója, ettől függetlenül folyamatosan vizsgálják a teljes beszállítói láncot. Az esztergomi gyár számára továbbra is a tavaly óta a szektort sújtó félvezetőhiány okozza a legnagyobb kihívást - jegyezte meg.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna kitért arra, hogy a növekvő energiaárak és a forint gyengülése szintén hatással van a működésükre, törekvésük hogy a gyártással kapcsolatos költségeket optimalizálják. Egy bizonyos szint után a többletráfordítások egy részét azonban kénytelenek az új autók árába is beépíteni - mondta. Hozzáfűzte: a járművek felszereltségi szintjén azonban nem változtatnak.

A Magyar Suzuki 2020-ban 112 475 gépkocsit gyártott, az eladott 111 044 esztergomi gyártású Suzuki 87 százalékát exportpiacokon értékesítették.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo