A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A nagy magyarországi politikai handabandázás közben elterelődött a figyelem a világgazdaság valóságos folyamatairól. Miközben Orbán Viktor a magyar nagyvállalatok régiós terjeszkedéséről álmodik, addig a világméretű multik ronggyá verik a piacon még a legnagyobb európai cégeket is.

Valódi konfliktus és kérdés, hogy mi legyen a nagy múltú nemzeti iparágakkal, amelyek azonban képtelenek hosszútávon versenyezni a világot behálózó multinacionális vállalatokkal. További integráció, vagy lokáció a kor egyik legfontosabb kérdése. A szakemberek egyetértenek abban, hogy a földrajzi és politikai korlátok egyre csökkenő jelentőségűek, hiába próbálják ezt tagadni a nacionalista húrokat pengetők. Amennyiben az európai tőkepiac hatékonyabbá válna, javulna a kockázatmegosztás, a tőkeallokáció, és csökkenne a finanszírozási költség. Emellett az is nagy gond, hogy Európa még mindig „úriember”, vagyis amíg a konkurensek bátran használják a protekcionizmus fegyvertárát, addig a vén kontinensen ódzkodnak ettől.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo