Az év első öt hónapjában a behozatali számok még rendre jóval a tavalyi értékek felett álltak: május végére a használtautó-import több mint 14 százalékkal múlta felül a tavalyi hasonló értéket. Júniustól azonban fordulat történt, a nyár kezdete óta a volumenek immár rendre elmaradnak az előző év értékeitől, és október végére az idei előny teljesen elolvadt: tíz hónap adatai alapján az itthon forgalomba kerülő importált autók mennyisége immár egy százalékkal el is marad a tavalyi szinttől.
„Az év első felében az aktív használtautó-import részben az alkatrészhiánytól szenvedő újautó-piacról átáramló keresletnek volt köszönhető – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Azóta azonban ez a beszerzési forrás is jelentősen beszűkült. Az új autók hiánya miatt a nyugati piacokon is jelentősen drágultak az elérhető használt járművek, amelyeket ráadásul a magyar vásárlók számára a 400 forint feletti euróárfolyam is tovább drágít. Ugyanakkor a következő hónapok problémáját jelenleg nem a kínálati, hanem a keresleti oldalon látjuk. A kereskedők a romló feltételek ellenére is képesek behozni autókat, ám a megélhetési és rezsiköltségek egyelőre kiszámíthatatlan mértékű emelkedése miatt a piacon a vásárlói érdeklődés visszaesése tapasztalható, ami a JóAutók.hu oldalain mutatkozó keresésszámok csökkenésében is megmutatkozik.”