A csehek egyszerűen képtelenek abbahagyni a sörözést

A sör eredete legalább 5000 évre vezethető vissza a Közel-Keletre, ahol a korabeli civilizációk fogyasztásának szerves része volt. Az ókori sumér és egyiptomi kultúrákban a sört még pénzeszközként is használták.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A sör mai ízvilága a középkorban született meg. A komlót a szerzetesek kezdték el használni megváltoztatva a sörfőzés folyamatát. Az évszázadok során a sör mélyen beépült fogyasztási szokásaikba, és az egyik legtöbbet fogyasztott ital lett a világon.

A Kirin Holdings adatai szerint Csehország 30 egymást követő éve tartja a vezető helyet az egy főre jutó sörfogyasztás tekintetében, az átlagember naponta egy üvegnél több sört iszik. Ma a Pilsner Urquell az ország legnagyobb sörgyára, jelenleg a japán székhelyű Asahi Breweries konszern tulajdona.

A második helyet nagy különbséggel követi Ausztria, amely Csehországgal szomszédos. Országszerte a népszerű márkák közé tartozik az Ottrakringer és a Stiegl. Összességében nagyjából 350 sörfőzde működik az országban, amelyek a kézműves és mikrosörfőzdék sokféleségét mutatják.

A kontinensen túl Namíbia a legjobb sörivó ország Afrikában, Panama Latin-Amerikában, Kambodzsa pedig Ázsiában.

Összehasonlításképpen, az Egyesült Államok a 31. helyen áll a világon az egy főre jutó sörfogyasztás tekintetében, ami Csehország egy főre eső sörfogyasztásának körülbelül egyharmada. Tavaly az USA-ban a legnépszerűbb sör az idősebbek között a Heineken volt, míg a Guinness az első helyen végzett a fiatalabbak között.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo