5 dolog, amely foglalkoztatja idén a nyaralókat

Egy svájci turista háromszor annyit szán az idén nyaralásra, mint egy spanyol, és kevésbé aggódik az utazási költségek miatt, mint a mediterrán térség állampolgárai, különösen az olaszok. Elsőre talán meglepő, de minden második utazó tart attól, hogy valamilyen kiberfenyegetés teheti tönkre a vakációját. A kontinens kilenc országának vakációzási szokásait vizsgáló felmérésből az is kiderül, hogy háromból egy utas attól sem riad vissza, hogy egyedül induljon útnak.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kilenc európai ország 9497 lakosát kérdezte a nyaralással összefüggő elképzeléseiről az Allianz Partners. A megkérdezettek 83 százaléka tervezett vakációt erre a nyárra, 55 százalékuk belföldre, 45 százalékuk pedig külföldre. Az Ausztriára, az Egyesült Királyságra, Franciaországra, Hollandiára, Lengyelországra, Németországra, Olaszországra, Spanyolországra és Svájcra kiterjedő látleletből öt jellegzetességet mutatunk be.

1. A piszkos anyagiak: emelkedő utazási költségek

Még mindig az infláció nyomasztja a leginkább az európaiakat: ha vakációról van szó, a legtöbben – a megkérdezettek 64 százaléka – az emelkedő utazási költségektől féltik leginkább a nyaralásukat. Kirívóan magas az ezzel összefüggő aggodalom Olaszországban (72 százalék), Spanyolországban (66 százalék), az Egyesült Királyságban (66 százalék) és Franciaországban (61 százalék), míg Ausztriára (47 százalék), Svájcra (44 százalék) és Hollandiára (41 százalék) jóval kevésbé.

A pénz a legfontosabb kérdés
A pénz a legfontosabb kérdés
Fotó: Depositphotos

Ez a kettősség meglátszik a vakációra szánt költségvetéseken is: miközben Svájcban 3077, Ausztriában 2421 eurót szánnak a nyaralásra, egy spanyol utazó 1019, egy lengyel pedig 1257 euróból tervez gazdálkodni. Szomorú tény, hogy az utazást nem tervezők több mint fele (55 százalék) azért marad otthon, mert egyszerűen nem engedheti meg magának a nyaralást.

2. Vakáció – és ami mögötte van: élményekkel egybekötve

Érdekes, hogy a szokásos családi tematikán túl milyen egyéb élmények köré szerveződik a nyaralás a megkérdezettek terveiben. Csaknem minden második válaszadó (43 százalék) egy koncerttel, fesztivállal vagy sporteseménnyel kapcsolja össze a vakációt, 39 százalékuk az aktív sportolásra, 32 százalékuk pedig a luxuskörülmények között eltöltött időre szavaz. 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo