5 dolog, amely foglalkoztatja idén a nyaralókat

Egy svájci turista háromszor annyit szán az idén nyaralásra, mint egy spanyol, és kevésbé aggódik az utazási költségek miatt, mint a mediterrán térség állampolgárai, különösen az olaszok. Elsőre talán meglepő, de minden második utazó tart attól, hogy valamilyen kiberfenyegetés teheti tönkre a vakációját. A kontinens kilenc országának vakációzási szokásait vizsgáló felmérésből az is kiderül, hogy háromból egy utas attól sem riad vissza, hogy egyedül induljon útnak.

Kilenc európai ország 9497 lakosát kérdezte a nyaralással összefüggő elképzeléseiről az Allianz Partners. A megkérdezettek 83 százaléka tervezett vakációt erre a nyárra, 55 százalékuk belföldre, 45 százalékuk pedig külföldre. Az Ausztriára, az Egyesült Királyságra, Franciaországra, Hollandiára, Lengyelországra, Németországra, Olaszországra, Spanyolországra és Svájcra kiterjedő látleletből öt jellegzetességet mutatunk be.

1. A piszkos anyagiak: emelkedő utazási költségek

Még mindig az infláció nyomasztja a leginkább az európaiakat: ha vakációról van szó, a legtöbben – a megkérdezettek 64 százaléka – az emelkedő utazási költségektől féltik leginkább a nyaralásukat. Kirívóan magas az ezzel összefüggő aggodalom Olaszországban (72 százalék), Spanyolországban (66 százalék), az Egyesült Királyságban (66 százalék) és Franciaországban (61 százalék), míg Ausztriára (47 százalék), Svájcra (44 százalék) és Hollandiára (41 százalék) jóval kevésbé.

A pénz a legfontosabb kérdés
A pénz a legfontosabb kérdés
Fotó: Depositphotos

Ez a kettősség meglátszik a vakációra szánt költségvetéseken is: miközben Svájcban 3077, Ausztriában 2421 eurót szánnak a nyaralásra, egy spanyol utazó 1019, egy lengyel pedig 1257 euróból tervez gazdálkodni. Szomorú tény, hogy az utazást nem tervezők több mint fele (55 százalék) azért marad otthon, mert egyszerűen nem engedheti meg magának a nyaralást.

2. Vakáció – és ami mögötte van: élményekkel egybekötve

Érdekes, hogy a szokásos családi tematikán túl milyen egyéb élmények köré szerveződik a nyaralás a megkérdezettek terveiben. Csaknem minden második válaszadó (43 százalék) egy koncerttel, fesztivállal vagy sporteseménnyel kapcsolja össze a vakációt, 39 százalékuk az aktív sportolásra, 32 százalékuk pedig a luxuskörülmények között eltöltött időre szavaz. 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo