Borics Zoltán, a Mareco Ingatlan Zrt. vezérigazgatója szerint a mostaninál sokkal jobban elterjedhet, hogy a teljes összeg 80-90 százalékát csak a lakás átadásakor kell kifizetni. Ez ma még nem általános, mert egy jó projekteknél most is viszonylag kényelmesen el lehet adni a lakásokat. Azonban ha az ügyfelek megismerik ennek a konstrukciónak az előnyeit, akkor általánosan el fog terjedni, mert egyik fejlesztő sem maradhat ki a sorból.
A Mareco véleménye szerint, ezenkívül legalább három olyan új elem várható, amely nyugat-európai országokban vagy a tengerentúlon már évek óta bevetett értékesítés ösztönző eszköz.
- Diszkontált lakásárak Hamarosan jöhetnek a diszkontált lakásárak, ami azt jelenti, hogy a tervasztalról való vásárláskor ténylegesen nyomott áron, az aktuális piaci árhoz képest 10-20 százalékkal olcsóbban lehet majd hozzájutni a lakáshoz. A gyorsan döntő vásárlók így 20-30 százalékos árelőnyt is képesek lesznek érvényesíteni, amikor a befejezést követően újraértékesítik lakásaikat.
- Amit lehet bérbe adnak, és nem eladnak Egy másik technika is előtérbe fog kerülni. Nem kell majd kötelezően megvenni a garázst, felszíni beállót, vagy a tároló helyiséget, hanem határozott időre bérleti szerződést lehet kötni a beruházóval ezek használatára. Ennek az a lényege, hogy ezáltal több millió forinttal is csökkenhet a vásárláskori vételár összege, miközben a vevő bérleti díj ellenében használhatja ezeket a területeket és később, a kifizetett bérleti díj beszámításával meg is vásárolhatja őket.
- A fejlesztő is hitelt ad Végül, de nem utolsósorban jönni fognak az úgynevezett fejlesztői hitelek, mint igazi csodafegyverek. Sokféle konstrukciót dolgoztak már ki erre a világban, melyeknek egy közös vonásuk van: a vevő sajáterején és az általa felvett vásárlási hitelen túlmenően az eladó, esetünkben a beruházó is további forrásokat biztosít a vásárláshoz a vevő számára. Lehetőséget teremtve ezáltal, mondjuk még egy szobányi terület megvásárlására.
Borics Zoltán véleménye szerint az újépítésű lakásépítés mindig is a lakáspiac motorja és technológiai innovátora. Ha egy adott szinten telítődik a piac, és lelassul az értékesítés, mindig képes új és újabb marketing és finanszírozási technikákat bevetni. Rávenni akár a finanszírozó pénzintézeteket is a paradigmaváltásra. Hisz végső soron a lakáspiac minden szereplője ugyanabban érdekelt: hogyan lehet még több lakást eladni?!