A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott terjedelmű átfogó vizsgálatot végzett a Magyar Posta Biztosító Zrt.-nél (Posta Biztosító). A jegybank ennek során a 2019. január 25-től a vizsgálat lezárásáig tartó időszakot tekintette át.
Az MNB megállapította, hogy a biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) nyilvántartási és ellenőrzési rendszere több ponton (pl. ügyfelek tájékoztatása a díjhátralékról, a szerződések megszűnéséről, a kötvény- és kártörténeti nyilvántartás részére történő adatszolgáltatás) sem teszi maradéktalanul lehetővé a jogszerű működést. A Posta Biztosító számos esetben nem vagy késedelmesen tett eleget a bonus-malus besoroláshoz kapcsolódó tájékoztatási kötelezettségének. Több tekintetben nem felelt meg továbbá az informatikai rendszer védelmének szükséges szintjét meghatározó jogszabályi rendelkezéseknek, így például az IT-rendszerek verzióváltásának nyomon követése és a jelszókezelés terén.
Hiányosságok merültek fel a biztosító által kiszervezett egyes tevékenységek nyilvántartása, a kiszervezett tevékenységek minősítése és ellenőrzésére kapcsán. Nem bizonyult minden szempontból szabályszerűnek egyes biztosítási konstrukciók termékterve, illetve ezen belül azok díjkalkulációja. Emellett a biztosító nem szabályozta átfogóan az esetleges csalások megelőzését, azok kezelését, s nem tartotta nyilván megfelelően dokumentálva az ilyen eseteket.
A kárrendezés kapcsán a Posta Biztosító szabályzatai egyebek közt egyes részfolyamatoknál nem rögzítettek határidőt, illetve számos esetben helytelen kárbejelentési időpontot rögzített a kárnyilvántartó rendszerében. A társaság nem mindenben tartotta be az ügyfelek kártérítési igényeivel kapcsolatos tájékoztatási szabályokat sem, így pl. nem határidőben küldte meg indokolással ellátott kártérítési javaslatait, válaszait egyes üzembentartóknak. Több biztosítási termék írásos szerződéses feltételeinél pedig kötelező tartalmi elemek hiányoztak.