A kötelező biztosítási kampány első hetében átlagosan 21 éves személyautókra kötöttek új szerződést az érintettek. A márkák esetében pedig a legnagyobb – 16 százalékos – arányban Suzukikra. A japán márkát követi az Opel 14 százalékkal, majd a Toyota, Ford és Volkswagen alkotta trió jön egyaránt 8 százalékkal – ismertette saját adatait a Netrisk. A gyakori márkák között ott van még a Renault, a Skoda, a Fiat, a Peugeot és a Citroën is.
„Minden érintett autósnak érdemes megnézni, hogy a meglévő biztosító ajánlata mellett a többiek milyen díjakat kínálnak. A mostani kampányban a személyautókra megkötött új szerződések éves díja átlagosan 33 ezer forint alatt maradt, szemben az érintett autósoknak a meglévő biztosítóktól érkező több mint 50 ezer forintos ajánlatokkal. Utóbbitól átlagosan 35 százalékkal, 17 ezer forinttal elmarad a kampányban elérhető díj. A mostani új, személyautóra vonatkozó kötelezők átlagdíja egyébként alig haladja meg a tavalyi kampányra jellemző 32 ezer forintos átlagot” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
A szakember szerint a biztosítók komoly kedvezményeket kínálnak a többéves, akár évtizedes balesetmentes múlttal rendelkező sofőröknek. A Netrisk adatai szerint egyébként míg a kampányban érintett gépjárművek köre évről-évre jelentősen csökken, a Netrisken a tavalyi év azonos időszakához képest 5 százalékkal többen váltottak már kgfb-t. A nagyobb érdeklődés pont a jelentős megspórolható összegből fakadhat.