A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 17,1 százalékkal, 5261-re csökkent, piaci részesedésük az eladásokból 3,4 százalékra zsugorodott a tavaly októberi 4,7 százalékról.
Idén októberben 62 ezer 303 új benzinüzemű autót adtak el, ez 9,3 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 42,4 százalékról 40,6 százalékra zsugorodott.
A hibrid hajtású (HEV) autókból 19 ezer 574 talált vevőre a múlt hónapban, 24,6 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig a tavaly októberi 11,7 százalékról 12,7 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 9,3 százalékkal, 14 ezer 285-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,6 százalékról 9,3 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 15,6 százalékkal, 23 ezer 943-ra nőtt, piaci részesedésük a tavaly októberi 14,8 százalékról 15,6 százalékra nőtt.
Az idei első tíz hónapban 1 millió 605 ezer 437 új autót értékesítettek, 19,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 15,6 százalékkal csökkent 61 ezer 947-re, a benzines autóké 12,9 százalékkal, 658 ezer 249-re nőtt. A BEV autók értékesítése 34,2 százalékkal, 262 ezer 487-re emelkedett, a HEV autóké 27,8 százalékkal, 202 ezer 130-ra bővült, a PHEV autóké pedig 36,7 százalékkal, 113 ezer 278-ra nőtt.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán októberben a három legkeresettebb új autótípus a Ford Puma (4824), a MINI (3779) és a Vauxhall Corsa (3464) volt. Az idei tíz hónapban a három legkelendőbb autó a Ford Puma (42 ezer 136) volt, majd a Nissan Qashqai (34 ezer 952) és a Vauxhall Corsa (33 ezer 641) volt.