Nem várt helyről érkezett pofon a kormánynak 

Nagyot drágult a nagybevásárlás májusról júniusra. 

Laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoporhoz tartozó Privátbankár szokásos havi Árkosár-felmérése szerint a májusban mért közel 3 százalékos csökkenés után júniusra 3,5 százalékot emelkedtek az árak az előző hónaphoz képest.

bből jött ki az átlagos 3,5 százalékos havi emelkedés a hipermarketekben - egyetlen hónap alatt 1197 forinttal drágább lett a családi nagybevásárlás.

A felmérés szerint az előző hónaphoz képest a krumpli ára emelkedett a legnagyobb mértékben, kétharmadával lett drágább (+68,5 százalék). 25,5 százalékot emelkedett a párizsi ára is, ezeken kívül 10 százalékot meghaladó áremelkedést mértünk a banánnál és a kólánál is májushoz képest. Kétszámjegyű havi árcsökkenést ezúttal csak az almánál mutattunk ki (-12,5 százalék).

Tavaly júniushoz képest többségben vannak a nagyobb mértékben olcsóbbá váló termékek, mint a drágulók. A legnagyobb áremelkedést továbbra is a narancslé esetében mérték kollégáink (+70 százalék), a dobogó második fokára a pezsgő (+26,7 százalék) került, harmadik lett a cukor (+25,1 százalék). 

Mivel találják szembe magukat a nyugdíjas váráslók? Erről részleteket pedig az Mfor Nyugdíjas Árkosár-felmérésében talál, itt >>>



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo