Többet spórol, aki tudatosan fogyaszt

Látványosan csökkent az energiafogyasztás azokban a háztartásokban, ahol fogyasztásmérőket használnak. Egy kanadai kutatás szerint már igen látványos eredmények érhetők el az energiatakarékosság területén azokban a háztartásokban, ahol tudatosan fogyasztják az energiát. A kutatásban résztvevők átlagosan 9%-kal csökkentették felhasználásukat. Azokban a háztartásokban pedig, ahol elektromos árammal melegítik a vizet, átlagosan kb. 17%-ot tudtak megtakarítani.

A Calgaryban és Edmontonban lefolytatott kutatás során fogyasztás-mérőket osztottak ki 280 véletlenszerűen kiválasztott háztartásnak. A mérőműszerek alkalmasak voltak a költségek kimutatására és hosszabb távú kalkulálására is. A 18 hónapig tartó kísérlet eredményeként a felmérésben résztvevők átlagosan 9%-kal tudták csökkenteni az energiafogyasztásukat. A fűtésre elektromos áramot használó háztartások esetében átlagosan még többet, 16,7%-ot sikerült megspórolni a vizsgált időszakban. Azonban a tanulmány feltárta azt is, hogy a légkondicionáló berendezésekkel ellátott háztartásokban az energiatudatosságra való hajlandóság alacsonyabb szinten áll.

Az albertai kutatóközpont jelentése szerint a vizsgált háztartások fogyasztásának megtakarítása egy 51 megawattos erőmű éves működésével ér fel. További bizakodásra adhat okot, hogy a megkérdezett háztartások 70%-a nyilatkozta azt, hogy erősödött bennük az energiatudatos szemléletmód.


Létkérdés az energiahatékonyság

Az fogyasztás-mérők segítségével a fogyasztók sokkal közelebbről megtapasztalhatják az energiatudatos viselkedésben rejlő lehetőségeket. Mindazonáltal ezeknek a műszereknek a használata nem kíván szakértelmet, a kísérletben résztvevők 80%-a rendkívül könnyűnek találta a kezelhetőségét.

Magyarországon egyelőre gyerekcipőben jár az energiatudatosság, bár a szolgáltatók rendszeresen tájékoztatják a lakosságot az energia megtakarítás fontosságáról, amelynek célja nem pusztán a rezsikiadások csökkentése, hanem a környezet és az energiaforrások megóvása a jövő számára.

Horváth Péter, a Magyar Energia Hivatal elnöke hangsúlyozza hogy az energiatudatosság a fogyasztók és a szolgáltatók nagy közös ügye, s a háztartások tájékoztatásával kétségtelenül szemmel látható eredményeket lehet elérni az energiafogyasztási szokások változása területén. A MEH elnöke szerint, jó volna, ha egyre szélesebb körben hasonló eredményeket érhetnénk el itthon is. Horváth Péter fontosnak tartja, hogy az energiatudatos viselkedés és a vele együtt járó költségmegtakarítás népszerűsítésére már Magyarországon is nagy figyelmet fordítanak. „2012 júniusában hat nagy energiaszolgáltatóval közösen sikerült elindítanunk egy, a figyelmet az energiatudatosságra felhívó kampányt, amely nagyon egyszerű, mindennapi tippeket ad a fogyasztóknak arra, hogyan takaríthatnak meg energiát. . Fontos felhívni a figyelmet az egyéni megtakarítási módokra, amelyek célra vezetőek, hiszen pénzbeli befektetés nélkül jelentős megtakarítást tudunk elérni.„ - tette hozzá az elnök.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo