Támogatják és felmatricázzák a környezetbarát autókat

Az energiatudatos Obama-adminisztráció üzemanyagfogyasztás és üvegházgáz-emisszió szerint tervezi osztályozni az autókat és 2012-től erre vonatkozó két címkével látná el az új gépkocsikat. Kínában októbertől új technológiai követelményeket vezetnek be az elektromos autók feltöltését szolgáló üzemekre és a kommunista kormány 2020-ig 14,8 milliárd dollárt fordít a környezetbarát autók vásárlásának szubvencionálásába.

A Ford autógyár chicagói üzemét meglátogató Barack Obama bizakodásának adott hangot, hogy 2015-re az USA vezető pozíciót, vagyis 40 százalékos piaci részesedést szerez az elektromos autók elemeinek gyártásában, ami szakértők szerint annak a jele, Amerika számára ez az egyetlen zöld szegmens, ahol maradt mozgástere és esélye a nyerésre. A szél- és napenergia-technológiák versenyében Kína és néhány európai állam már jóval előrébb jár, mint az Egyesült Államok.

A fogyasztók átnevelése

Az amerikai kormány áprilisban vezette be a teherautók emissziójára vonatkozó "kipufogótörvényt", amely az üzemanyaghatékonyságot 2012-től szabályozza, és az amerikai Környezetvédelmi Hatóság (EPA) most ezt próbálja bevinni a köztudatba.

Az EPA új szabványrendszerében a hibrid-járművek, mint például a Toyota Prius A-besorolást kapnának, míg a benzinfaló sportkocsik csak a D-kategóriába esnének - ez közérthető az amerikai fogyasztónak, mert náluk az iskolákban is A-tól D-ig terjednek az osztályzatok. A címke-rendszer célja a fogyasztók teljeskörűbb informálása - tulajdonképpen olyan jellegű energiatudatos jelzés ez, mint ami az élelmiszereknél a "food miles" (az összetevők által megtett mérföldek száma) vagy a húsfajták CO2-emissziójának feltüntetése a csomagoláson.

Az amerikai Közlekedésügyi Minisztérium és az EPA javaslata értelmében két új címkét helyeznének az új autók üvegére, jelentette a Reuters, hogy az autószalonokba betérő vásárlók a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is figyelembe vehessék, amikor döntenek. A fogyasztásról szóló matricán feltüntetik a városi és autópályán történő autóhasználat üzemanyag-vonzatait, illetve éves összeget is jeleznek majd.

A négyszintű osztályozás árnyaltabb lesz, mint a jelenlegi, amely szimplán az "energia-hatékony" matricát használja, és nem utal az emisszióra. Az EPA jelenleg konzultál az autógyártókkal, hogy az üzemanyaghatékonysághoz hasonlóan energiahatékonyság-címkéket is bevezessen az elektromos autóknál. Ezek a mérföldenként elhasznált energiát jeleznék.

Amennyiben érdekli, hogy hogyan alakítják át az autóipart az elektromos autók, látogasson el hozzánk holnap is!

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo