Támogatják és felmatricázzák a környezetbarát autókat

Az energiatudatos Obama-adminisztráció üzemanyagfogyasztás és üvegházgáz-emisszió szerint tervezi osztályozni az autókat és 2012-től erre vonatkozó két címkével látná el az új gépkocsikat. Kínában októbertől új technológiai követelményeket vezetnek be az elektromos autók feltöltését szolgáló üzemekre és a kommunista kormány 2020-ig 14,8 milliárd dollárt fordít a környezetbarát autók vásárlásának szubvencionálásába.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Ford autógyár chicagói üzemét meglátogató Barack Obama bizakodásának adott hangot, hogy 2015-re az USA vezető pozíciót, vagyis 40 százalékos piaci részesedést szerez az elektromos autók elemeinek gyártásában, ami szakértők szerint annak a jele, Amerika számára ez az egyetlen zöld szegmens, ahol maradt mozgástere és esélye a nyerésre. A szél- és napenergia-technológiák versenyében Kína és néhány európai állam már jóval előrébb jár, mint az Egyesült Államok.

A fogyasztók átnevelése

Az amerikai kormány áprilisban vezette be a teherautók emissziójára vonatkozó "kipufogótörvényt", amely az üzemanyaghatékonyságot 2012-től szabályozza, és az amerikai Környezetvédelmi Hatóság (EPA) most ezt próbálja bevinni a köztudatba.

Az EPA új szabványrendszerében a hibrid-járművek, mint például a Toyota Prius A-besorolást kapnának, míg a benzinfaló sportkocsik csak a D-kategóriába esnének - ez közérthető az amerikai fogyasztónak, mert náluk az iskolákban is A-tól D-ig terjednek az osztályzatok. A címke-rendszer célja a fogyasztók teljeskörűbb informálása - tulajdonképpen olyan jellegű energiatudatos jelzés ez, mint ami az élelmiszereknél a "food miles" (az összetevők által megtett mérföldek száma) vagy a húsfajták CO2-emissziójának feltüntetése a csomagoláson.

Az amerikai Közlekedésügyi Minisztérium és az EPA javaslata értelmében két új címkét helyeznének az új autók üvegére, jelentette a Reuters, hogy az autószalonokba betérő vásárlók a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is figyelembe vehessék, amikor döntenek. A fogyasztásról szóló matricán feltüntetik a városi és autópályán történő autóhasználat üzemanyag-vonzatait, illetve éves összeget is jeleznek majd.

A négyszintű osztályozás árnyaltabb lesz, mint a jelenlegi, amely szimplán az "energia-hatékony" matricát használja, és nem utal az emisszióra. Az EPA jelenleg konzultál az autógyártókkal, hogy az üzemanyaghatékonysághoz hasonlóan energiahatékonyság-címkéket is bevezessen az elektromos autóknál. Ezek a mérföldenként elhasznált energiát jeleznék.

Amennyiben érdekli, hogy hogyan alakítják át az autóipart az elektromos autók, látogasson el hozzánk holnap is!

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo