Menő a zöld, ha nem kerül többe

A magyar lakosság 71 százaléka részesítené előnyben vásárláskor azokat a termékeket, amelyek csomagolásáról tudja, hogy környezetbarát, feltéve, hogy ezért nem kell többet fizetni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Tetrapak

Ennek ellenére vásárlási döntéseink során még mindig a termék minősége, eltarthatósága és ára a legfontosabb, míg az adott áruféleség csomagolásának környezetvédelmi jellemzői továbbra is az utolsó helyen vannak szempontrendszerünkben. Jó hír azonban, hogy a megkérdezettek körében nőtt az egyik legfontosabb környezetvédelmi jelzés, az FSC® (Forest Stewardship Council®, magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) védjegy ismertsége, amellyel majdnem minden 5. fogyasztó találkozott már a hétköznapok során. Ugyancsak örvendetes, hogy 5 százalékkal, 13,8 százalékra bővült azok aránya is, akik tudják, hogy ez az embléma azt jelöli, hogy a tejes és gyümölcsleves kartondobozok alapanyagául szolgáló fa felelős erdőgazdálkodásból származik – derül ki abból a friss kutatásból, amit a GfK Hungária Piackutató Intézet végzett a Tetra Pak megbízásából.

Egyre menőbb a zöld

„Az elmúlt egy év során 4%-kal, 71%-ra nőtt azok aránya, akik vásárlási döntéseik során előnyben részesítenének egy olyan terméket, amelynek csomagolása környezetbarát, ha azért nem kell többet fizetniük. Ezeket a fogyasztókat kívánja a tudatos döntésben segíteni a tejes és gyümölcsleves italos kartonokon látható FSC jelzés, amely azt jelöli, hogy a termék csomagolása felelős erdőgazdaságból származó papírból készült” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője.

A kutatás arra is rámutat, hogy lakosság környezetvédelmi tudatosságának erősödése és ismereteinek bővülése ellenére vásárlási döntéseinknél még mindig utolsó helyen állnak a környezetvédelmi szempontok. A folyékony élelmiszerek, a tej és gyümölcslé vásárlása során a kutatásban megkérdezettek számára a legfontosabb döntési szempont továbbra is a termék íze és minősége, a hosszú eltarthatóság, az ár, és csak a lista végén szerepel, hogy az adott áru csomagolása újrahasznosítható vagy éppen környezetbarát-e. (Pedig fontos lenne jobban odafigyelni, hiszen még mindig háromszor annyi "erdőt" fogyasztunk, mint például Ukrajna.)

Környezetvédelem: az alapanyagnál kezdődik

„A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a lakosság körében elindult egy örvendetes folyamat. Egyre többen választják és keresik a környezetbarát csomagolású termékeket. Célunk pedig továbbra is az, hogy minél nagyobb mértékben tegyük láthatóvá és elérhetővé a védjegyet viselő csomagolást, valamint folyamatosan felhívjuk a lakosság figyelmét arra, hogy egy kis odafigyelés a mindennapokban nagymértékben elősegíteni környezetünk megóvását” – tette hozzá a szakember.

A felelős erdőgazdaságok védik az erdőket, céljuk, hogy megtartsák azok környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági egyensúlyát. Ez azt jelenti, hogy a tanúsított erdőkben folyó fakitermelés minimálisra csökkenti az erdő növényeire, állataira és egyéb élőlényeire gyakorolt hatást, a helyi közösségek részesednek a gazdálkodás hosszú távú előnyeiből, az erdőgazdaságot pedig úgy tervezik és irányítják, hogy nyereséges legyen, de a megtermelt profit ne veszélyeztesse a jövőbeni faállományt, vagyis az erdő regenerációját, fenntarthatóságát.

KEVESEN BÍZNAK A ZÖLD TERMÉKEKBEN
A fejlett országok fogyasztói társadalmainak nagy része a jövedelmét ritkán vagy egyáltalán nem fordítja környezetbarát termékekre, pedig felmérések szerint a lakosság 85 százalékát érdekelik a zöld megoldások. A vásárlók úgy gondolják, nem tudnak hosszú távon profitálni a termékekből, sok esetben nem is áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű információ.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo