Kevesen bíznak a zöld termékekben

A fejlett országok fogyasztói társadalmainak nagy része a jövedelmét ritkán vagy egyáltalán nem fordítja környezetbarát termékekre, pedig felmérések szerint a lakosság 85 százalékát érdekelik a zöld megoldások. A vásárlók úgy gondolják, nem tudnak hosszú távon profitálni a termékekből, sok esetben nem is áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű információ.

Keveset tudnak a fogyasztók a zöld termékekről – Kép: SXC

Európa országainak lakosságát tekintve rendkívül alacsony, mindössze 13–19 százalék vagy még ennél is kevesebb azon fogyasztók száma, akik megbíznak a környezettudatos termékekben, így például a megújuló energiaforrásokban, és meg is vásárolják azokat – derül ki a LOHAS Market felméréséből, amelyet az EcoLounge.hu közölt.

A fő probléma nem a környezettudatos gondolkodás, hanem a termékekre vonatkozó információhiány, valamint a kialakult bizalmatlanság.

A piackutatók leginkább arra a kérdésre keresik a választ, hogy mekkora a vásárlók érdeklődése egy-egy termék után, mi befolyásolja őket a vásárlást megelőzően, illetve mekkora hajlandóságot mutatnak ezek megvételére. A vevők egy új árucikk megjelenésekor az információhiány révén általában nem mernek kockáztatni. Olyan terméket nem vásárolnak meg, amelynek funkcióit nem látják át maradéktalanul, vagy nincs elég háttértudásuk róla. A Green Brands, Global Insights felmérése szerint a termékek ára is akadályozó tényező, leginkább a megfizethetőség és a fenntartás költségei a főbb szempontok.

A cikk folytatása itt olvasható!

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is. Ha lekapcsoljuk a villanyt, amikor kimegyünk a szobából, az a legalapvetőbb zöld cselekedet. Miként az is, hogy ne hagyjunk semmilyen gépet „standby” üzemmódban, és húzzuk ki a telefontöltőt a falból, ha már nem használjuk. Apróságnak tűnik mindez, de ha sokan és rendszeresen tesznek így, az az áramszámla mellett a Föld szempontjából is számít.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo