Kevesen bíznak a zöld termékekben

A fejlett országok fogyasztói társadalmainak nagy része a jövedelmét ritkán vagy egyáltalán nem fordítja környezetbarát termékekre, pedig felmérések szerint a lakosság 85 százalékát érdekelik a zöld megoldások. A vásárlók úgy gondolják, nem tudnak hosszú távon profitálni a termékekből, sok esetben nem is áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű információ.

Keveset tudnak a fogyasztók a zöld termékekről – Kép: SXC

Európa országainak lakosságát tekintve rendkívül alacsony, mindössze 13–19 százalék vagy még ennél is kevesebb azon fogyasztók száma, akik megbíznak a környezettudatos termékekben, így például a megújuló energiaforrásokban, és meg is vásárolják azokat – derül ki a LOHAS Market felméréséből, amelyet az EcoLounge.hu közölt.

A fő probléma nem a környezettudatos gondolkodás, hanem a termékekre vonatkozó információhiány, valamint a kialakult bizalmatlanság.

A piackutatók leginkább arra a kérdésre keresik a választ, hogy mekkora a vásárlók érdeklődése egy-egy termék után, mi befolyásolja őket a vásárlást megelőzően, illetve mekkora hajlandóságot mutatnak ezek megvételére. A vevők egy új árucikk megjelenésekor az információhiány révén általában nem mernek kockáztatni. Olyan terméket nem vásárolnak meg, amelynek funkcióit nem látják át maradéktalanul, vagy nincs elég háttértudásuk róla. A Green Brands, Global Insights felmérése szerint a termékek ára is akadályozó tényező, leginkább a megfizethetőség és a fenntartás költségei a főbb szempontok.

A cikk folytatása itt olvasható!

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is. Ha lekapcsoljuk a villanyt, amikor kimegyünk a szobából, az a legalapvetőbb zöld cselekedet. Miként az is, hogy ne hagyjunk semmilyen gépet „standby” üzemmódban, és húzzuk ki a telefontöltőt a falból, ha már nem használjuk. Apróságnak tűnik mindez, de ha sokan és rendszeresen tesznek így, az az áramszámla mellett a Föld szempontjából is számít.

Véleményvezér

Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo