Kevesen bíznak a zöld termékekben

A fejlett országok fogyasztói társadalmainak nagy része a jövedelmét ritkán vagy egyáltalán nem fordítja környezetbarát termékekre, pedig felmérések szerint a lakosság 85 százalékát érdekelik a zöld megoldások. A vásárlók úgy gondolják, nem tudnak hosszú távon profitálni a termékekből, sok esetben nem is áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű információ.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Keveset tudnak a fogyasztók a zöld termékekről – Kép: SXC

Európa országainak lakosságát tekintve rendkívül alacsony, mindössze 13–19 százalék vagy még ennél is kevesebb azon fogyasztók száma, akik megbíznak a környezettudatos termékekben, így például a megújuló energiaforrásokban, és meg is vásárolják azokat – derül ki a LOHAS Market felméréséből, amelyet az EcoLounge.hu közölt.

A fő probléma nem a környezettudatos gondolkodás, hanem a termékekre vonatkozó információhiány, valamint a kialakult bizalmatlanság.

A piackutatók leginkább arra a kérdésre keresik a választ, hogy mekkora a vásárlók érdeklődése egy-egy termék után, mi befolyásolja őket a vásárlást megelőzően, illetve mekkora hajlandóságot mutatnak ezek megvételére. A vevők egy új árucikk megjelenésekor az információhiány révén általában nem mernek kockáztatni. Olyan terméket nem vásárolnak meg, amelynek funkcióit nem látják át maradéktalanul, vagy nincs elég háttértudásuk róla. A Green Brands, Global Insights felmérése szerint a termékek ára is akadályozó tényező, leginkább a megfizethetőség és a fenntartás költségei a főbb szempontok.

A cikk folytatása itt olvasható!

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is. Ha lekapcsoljuk a villanyt, amikor kimegyünk a szobából, az a legalapvetőbb zöld cselekedet. Miként az is, hogy ne hagyjunk semmilyen gépet „standby” üzemmódban, és húzzuk ki a telefontöltőt a falból, ha már nem használjuk. Apróságnak tűnik mindez, de ha sokan és rendszeresen tesznek így, az az áramszámla mellett a Föld szempontjából is számít.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo