Az emeleti SkyCycle biciklis hálózat a már meglévő vasúti és HÉV pályák széles és biztonságos fedélzetére épülne. Az „üvegburában” kizárólag kerékpáros közlekedés lenne, így a bicikliseknek nem kellene többé a benzingőzben tekerniük és az autósok között cikázni.
A városzöldítő ötleteknek köszönhetően az élet is elviselhetőbb!
A tervek szerint a SkyCycle egy 220 kilométeres szakaszon épülne meg, az elővárosi vasúti közlekedéshez is szervesen kapcsolódva. A zárt pályára több mint 200 csatlakozási ponton lehet majd feljutni. A CkyCycle pálya óránként 12.000 kerékpáros befogadására lesz alkalmas, ami közel hatmillió embernek biztosítaná az egészséges és környezetbarát közlekedést - írja az Impress Magazin.
Újrahasznosított vasúti pályák
A londoni vasútvonalat eredetileg gőzmozdonyok számára építették, ezt a történelmi örökséget használná ki a SkyCycle. Ha jóváhagyják a terveket, akkor tíz útvonal épülne meg, és körülbelül húsz év alatt készülne el a teljes SkyCycle biciklishálózat.
A vasútpályák tetejére épített kerékpárút hálózat egy forradalmi ötlet, melyet a világ bármely nagyvárosában alkalmazni lehetne. Sir Norman Foster, aki többek között a londoni Uborka torony (Gherkin tower) tervezője, már 2012 óta dolgozik több építésszel a SkyCycle projekten. Mint mondta a kerékpározás volt az egyik nagy szenvedélye, ezért is szívügye London kerékpárutak forradalmasítása.
A terveket már előterjesztették konzultációra, a városfejlesztés azonban egyelőre még nem hagyta jóvá.