Az első helyszínen Oláh Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium államtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon egy személy évente mintegy 500 kilogramm hulladékot termel. A kommunális hulladék 74 százaléka itthon lerakókba kerül, míg Németországban ez az arány 1 százalék. A fiatalokra fókuszáló kampány a hulladékgazdálkodás terén szükséges fejlődésre is rámutat.
A kampány fő témái a közlekedés, az energiatakarékosság, a hulladékgazdálkodás és a természetvédelem témakörét fogják át. A "Szólj rá apádra, ha nem vigyáz a világra!" című roadshow a gyerekeknek szól elsősorban, akik játékosan ismerhetik meg a környezetvédelem fontosságát. A Hajdúszoboszló főterén felállított óriás sátrakban a rendezvény megnyitásakor is 20-30 gyerek vett részt hulladékgazdálkodási szimulációkon és más ügyességi versenyeken.
Oláh Lajos véleménye szerint minden, a környezetvédelemre szánt forint ötszörösen-hatszorosan térül meg a jövőben, így igyekezni kell kihasználni az uniós pályázatok nyújtotta lehetőségeket. Példaként hozta fel a csatornázási, hulladékgazdálkodási, talajkártalanítási projekteket, amelyek hatása a mindennapi életünkben is érezhető javulást hoz. Sándor István, a Hortobágyi Nemzeti Park igazgatója a természeti értékek megvédésének a fontosságát hangoztatta, s rámutatott: az elmúlt két évben a nemzeti park közel kétmilliárd forintot nyert döntő részben az uniós pályázatokon négy nagy ökoturisztikai projektre.
Hajdúszoboszló után az ország további hat régiójának nagyvárosaiba - Szegedre, Miskolcra, Győrbe, Székesfehérvárra, Pécsre és Budapestre - látogat el a roadshow április 14. és 27. között.