„Nagyon büszkék vagyunk a vállalat magyarországi fejlődésére. 1991-ben csupán néhány dolgozóval és jól ismert márkával indult el utunk Magyarországon – mondta Geraldine Huse, a P&G közép-európai régió vezérigazgatója, a régió igazgatóságának elnöke. Majd hozzátette: – Mára 1200 embert foglalkoztató szervezetté nőttük ki magunkat, több mint 20 innovatív és megbízható márkából álló portfólióval. Elmondhatjuk, hogy napjainkban a családok közel 90 százalékának otthonában található legalább egy P&G termék. Az eddig megtett úton folyamatos elköteleződéssel, innovatív megoldásokkal kívántuk kiszolgálni a magyar fogyasztókat. Beruházásaink által gyáraink a legmodernebb felszereltséggel működnek, munkáltatóink korszerű munkakörülmények között dolgozhatnak, mindezzel az ország fejlődéséhez járulunk hozzá.”
Az elmúlt negyed évszázad során a P&G több mint 300 millió dollárt fektetett be magyarországi piacára, mára a vállalat két legkorszerűbb gyárát üzemelteti itt. A női higiéniás termékeket gyártó csömöri gyár együtt ünnepli 25 éves évfordulóját a vállalattal, Gyöngyösön pedig 2014 elején kezdte meg működését a babaápolási termékek előállítását biztosító gyáregység. A Pampers, az Always, a Tampax, a Discreet és a Naturella termékei kerülnek ki ezekről a gyártósorokról, melyekkel több mint 50 ország piacát szolgálják ki világszerte.
A P&G továbbra is együtt kíván növekedni Magyarországgal. A vállalat ezért úgy döntött, hogy a Braun termékek csomagolását, valamint egyes Oral B termékek összeszerelését és csomagolását is a gyöngyösi gyárban végzi a jövőben. Továbbá a P&G kibővíti gyártási kapacitását Csömörön, hogy a legkorszerűbb technológiák segítségével, új generációs betéteket állíthasson elő. Összességében ezek a befektetések meghaladják a 200 millió dollárt, és 250 új munkahelyet hoznak létre. Ennek a befektetésnek köszönhetően a magyarországi P&G gyárak 90 ország piacát fogják ellátni világszerte.
Az eseményen a P&G és a magyar kormány stratégiai megállapodást írt alá. Az együttműködés megerősíti a vállalat és a magyar kormány közös növekedési szándékát a következő évekre. A P&G nagyra értékeli a Magyarország befektetési adottságait, a magyar dolgozók tehetségét és az infrastruktúra minőségét. „A P&G magyarországi jelenléte tökéletes bizonyítéka annak, hogy Magyarország megbízható üzleti partner, amely kifizetődő befektetési környezetet kínál minden olyan vállalatnak, amelynek célja a magyarországi munkahelyteremtés” – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
„A P&G-nél mindannyian egy közösség részének tekintjük magunkat, melyben élünk, és ahol dolgozunk. Nemcsak az üzleti sikereinkre vagyok büszke, hanem a társadalmi felelősségvállalásra és a környezettudatosságra felhívó programjainkra is, melyeket a helyi szervezetek segítségével, az ő érdekeiket képviselve értünk el” – összegezte Huse.
A P&G számos edukációs kampányának egyike az Always programja, amely mára több mint 2 millió tinédzsert ért el Magyarországon, a Pampers programja pedig több mint 20 éve folyamatosan a babák egészséges fejlődését szolgálja. A P&G pénzügyi adománnyal és dolgozóinak önkéntes munkájával is támogatja a rászoruló gyermekeket és családokat.
A P&G elkötelezett a biztonságos és felelősséggel előállított termék gyártása mellett. A környezeti felelősségvállalás a vállalat teljes működésének és a termék-életciklusok minden szakaszának szerves részét képezik. Mindkét magyarországi gyáregység gyártási hulladék termelése nélkül üzemel. Ezt az elismerést a világ összes P&G gyára közül először 2007-ben a P&G csömöri gyára kapta meg.