SZÉP-kártya: idén még kedvezőbb feltételekkel motiválhatja dolgozóit

Továbbra is a SZÉP-kártya vezet a hazai munkaadók körében a cafeteria juttatások között – ráadásul idén még több érv szól a dolgozói pihenőkártyák mielőbbi feltöltése mellett.

2019 januárja óta több,  mint 400 ezerrel növekedett a SZÉP-kártya birtokosok száma. A dinamikus bővülés nem a véletlen műve: az idén tavasszal érvénybe lépett változások csaknem megduplázták az elkölthető keretet és felére csökkentették a kártyára utalt összeg utáni adóterhet, még vonzóbbá téve ezt a béren kívüli juttatási formát a vállalkozások körében. A 2020. december 31-ig feltöltött kártyák után szociális hozzájárulási adót (szocho) nem, kizárólag 15 százalékos szja-t kell fizetni. Ezzel párhuzamosan a 2020-ban a kedvezményes adókulccsal adható juttatási keretösszeg 450 ezerről 800 ezer forintra emelkedett, a költségvetési szerveknél pedig 200 ezerről 400 ezer forintra nőtt.

A több mint 24,000 elfogadóhelyen díjmentesen használható – és a vállalatok számára továbbra is költségmentesen igényelhető – SZÉP-kártya egyre népszerűbb a kis- és középvállalkozások körében is. Minden jel arra mutat, hogy a hazai vállalkozások élnek is ezzel a lehetőséggel, hiszen a tavalyi azonos időszakot 16 százalékkal meghaladó mértékben, több mint 225 milliárd forintot írtak jóvá októberig a dolgozói kártyákon.

Azt hogy a dolgozók is egyre inkább tisztában vannak a kártya előnyeivel, nemcsak a kártyabirtokosok számának jelentős emelkedése jelzi, hanem a forgalmi adatok is: az idei év októberéig 44 millárd forinttal volt magasabb a kártyával fizetett szolgáltatások értéke, mint 2019 ugyanazen időszakában. Júniusban például a szálláshelyek belföldi turistáktól származó bevételeinek 50 százaléka SZÉP-kártya költés volt. Ezt a tendenciát erősíti az elfogadóhelyek számának bővülése is: idén havonta átlagosan több, mint ezerkétszázzal több vendéglátó- valamint szálláshelyen válthatták élményekre a számlájukon összegyűlt keretet a pihenni vágyók.

A felhasználók szempontjából a kártya óriási előnye, hogy a különböző alszámlák keretösszegei kimondottan rugalmasan használhatóak fel, azaz a szállás, a vendéglátás és a rekreációs zsebekből a szolgáltatások széles körét vehetik igénybe a kártyabirtokosok. Szintén a SZÉP-kártya mellett szól, hogy a szállásunkért, gyógyfürdő- és strandbelépőnkért a kártya mindhárom alszámlájáról fizethetünk, de például a vendéglátás alszámlánk az éttermek, gyorséttermek, munkahelyi menzák mellet akár a jelenleg is sokak által igénybe vett étel-házhozszállításkor is használható.

A SZÉP-kártya a kedvező adózási feltételek mellett tehát akár a meglévő dolgozók ösztönzése, akár az új munkaerő toborzása során egyaránt testhezálló eszköz, hiszen kedvezményes béren kívüli juttatásként jelenlegi étkezésük vagy későbbi utazási terveik támogatására is használható, ezzel értékesebbé, vonzóbbá tehet egy munkahelyet a versengő munkaerőpiaci ajánlatok között.

Az egyszerűen, gyorsan és a vállalkozások számára költségmentesen igényelhető SZÉP-kártyáról a http://szepkartyam.hu/ oldalon tudhat meg többet.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo