Mivel a cégek - köztük a kis- és középvállalkozások - számára az internet munkaeszköz, elsősorban stabilitásra, gyorsaságra és megbízható működésre van szükségük.
- A lakossági és üzleti felhasználók között óriási különbség, hogy bár előbbiek esetében is nagyon bosszantó, ha valamiért nincs internet, a cégek számára kritikus, ha a szolgáltatás lassú vagy leáll, mivel a napi ügymenet függ ettől, és a leállással pénzt veszítenek - hangsúlyozza Bodon Ildikó, a UPC Business igazgatója. - A másik nagyon fontos igény minden fogyasztói szegmensre jellemző a lakosságtól a nagyvállalatokig: nagyon jót szeretnének kapni, nagyon olcsón. A UPC Business által kialakított csomagok, a Fiber Power Business termékcsalád tagjai esetében a gyorsaság nem kérdés. Nagyon nagy sebességű internetszolgáltatásról van szó, a legkisebb csomag 30 megabit/szekundum, de kínál 60 és 120 megabit/szekundum adatátviteli sebességűt is. A gazdaságosságra vonatkozó igényt is figyelembe vettük. Kiemelten fontos a nagyon jó ár-érték arány nyújtása, így a 30 megabit/szekundumos csomag ára - nettó 6800 forint, bruttó 8636 forint - időnként alacsonyabb, mint egyes versenytársaknál a kisebb sebességű csomagoké.
Mi a különbség a sávszélesség mellett az üzleti és a lakossági felhasználóknak szánt csomagok között?
- Az üzleti ügyfeleknek szánt csomagokba igyekeztünk olyan szolgáltatási kört bevonni, amely kielégíti az internetet munkaeszközként használók igényeit. A gyorsaság minden szempontból nagyon fontos, ezért a lakossági szolgáltatásnál magasabb garantált sávszélesség mellett többek között számukra munkanapokon 24 órán belül garantáljuk a hibajavítást. Garantált előny továbbá, hogy üzleti ügyfeleink telefonos ügyfélszolgálatunkon előrébb sorolódnak, így gyorsabban elintézhetik az ügyeiket, hogy ne akadjon meg a munka. Tavaly ősztől ezzel az előnnyel az üzleteinkben is élhetnek, a hívószámok választásakor lehetőség van üzleti felhasználóként bejelentkezni. Így elérhető, hogy az első felszabaduló ügyintéző az üzleti ügyféllel foglalkozzon. Fix IP címet is kínálunk számukra, amire számos, elsősorban az üzleti oldalon jellemző alkalmazáshoz van szükség. Olyanokhoz, amelyek használata minden esetben azonos bejelentkezési címet igényel, például szerverek üzemeltetése, kamerarendszerek kiépítése vagy távoli elérés használata esetén.
Hogyan tudnak segíteni abban, hogy a cégek megtalálják a számukra optimális szolgáltatást?
- Kiváló, kifejezetten erre a szegmensre és termékkörre szakosodott értékesítőink állnak a rendelkezésükre. Az ügyféllel folytatott beszélgetésük valójában igényfelmérés, amelynek alapján az igényeket leginkább kiszolgáló megoldást tudják ajánlani. A telefonos és irodai értékesítés mellett vannak személyes értékesítőink, akik kifejezetten kisebb cégeket keresnek fel. Az első értékesítés után megmarad a rendszeres kommunikáció is. Ez jól is működik, azt tapasztaljuk, hogy ebben az ügyfélkörben viszonylag alacsony a szolgáltatót váltók száma. Ezt heti rendszerességgel ellenőrizzük, hogy lássuk, elégedettek-e az üzleti előfizetőink. Az idei rosszabb statisztikák a gazdasági helyzetnek, a felszámolások és végelszámolások növekedésének köszönhetők.
Alkalmas lehet az egyre inkább terjedő mobil internet a vezetékes szolgáltatás kiváltására az üzleti szegmensben?
- A mobilinternet nagyon jó dolog, magam is sokáig használtam otthon. Tapasztalatból és szakmailag is azt gondolom, hogy bizonyos felhasználási esetekben, amikor nincs túl nagy tétje annak, hogy az internet mennyire gyors és stabil, akkor nagyon jó alternatívája lehet a vezetékes szolgáltatásnak. Ahogy nő viszont a tét és a felelősség, úgy egyre kevésbé igaz ez. A piaci gyakorlat ezt vissza is igazolja. A mobilinternet rohamosan terjed a lakossági felhasználók körében, a kisüzleti felhasználók mintegy 25 százaléka is rendelkezik ilyennel. Körükben elő is fordulhat, hogy nincs szükség vezetékes szolgáltatásra, ez azonban nagyban függ attól is, hogy mennyire épül a cég tevékenysége az internetre. Kutatásaink alapján a kisüzleti szegmensben is a többség inkább vezetékes internetet használ, a mobilt kiegészítésként, utazáskor veszik igénybe, ami véleményem szerint az igazi helye a mobil internetnek az üzleti felhasználásban. Ahogy nő a cégméret és a cég tevékenysége egyre inkább az adat felhasználásra épül, ezáltal csak a kiegészítő szerep merül fel. A nagyvállalatok esetében a mobilinternet a vezetői kör számára magánfelhasználásra szánt juttatás, legfeljebb biztonsági okokból, kiegészítésként - backupnak - szokták használni.
A UPC Business csomagjai közül minek alapján lehet megtalálni az adott cég számára legmegfelelőbbet?
- Már a 30 megabit/szekundumos csomag is elég gyors, az átlagos cégek többségének ez is elég lehet. Mindenképpen érdemes nagyobb csomag mellett dönteni, ha a cég kulcstevékenysége kapcsolódik az internethez, vagy olyan speciális igényei vannak, mint például egy webáruház üzemeltetése. Ezekben az esetekben ugyanis különösen fontos a megbízható, nagy sebesség.