A mi bolygónk, a mi stratégiánk

A Ricoh márkanevet évtizedek óta a modern és minőségi irodatechnikai eszközökkel azonosítják. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a környezettudatos szemléletre és a fenntarthatóságra is. Értelmezésük szerint ez olyan üzleti modell kidolgozását jelenti, amely tartós értékeket kínál az érdekelteknek.

A Ricoh megalakulása óta nagy figyelmet szentel a környezeti hatások csökkentésének. Ez a fenntarthatósági stratégia örökségük része, a vállalat minden részét áthatja, a gyártástól a forgalmazásig, telephelyektől az újrahasznosításig. Az évek során környezetvédelmi stratégiájukat igyekeztek kiterjeszteni minden érdekelt félre, növelni beszállítóik és ügyfeleik tudatosságát, és kézzelfogható környezetvédelmi és költséghatékonysági előnyöket biztosítani számukra.

Az ember a legfontosabb

„A fenntarthatóság számunkra elsősorban nem a környezeti károk jóvátételét jelenti, hanem a környezettudatos gondolkodást, amellyel megelőzhető a kártétel” – vélekedik Michael Raberger, a Ricoh Austria és a Ricoh Hungary ügyvezető igazgatója.

A cég filozófiája szerint fenntarthatóság nélkül nem lehetséges a gazdasági fejlődés sem. Megközelítésük alapja a 3P (Planet – a környezet védelme, People – társadalmi felelősség vállalás, Profit – a fenntartható üzleti eredmények korszaka) egyensúlya.

Társadalmi felelősségvállalási tevékenységük eddig elsősorban környezetszépítést jelentett, de a jövőben a CSR területén is új utakat keresnek. Mivel a cég az információáramlást segíti és teszi egyre könnyebbé és élvezetesebbé, a terv, hogy olyan gyerekeken segítsenek, akik betegségük miatt információhiányban szenvednek, gondot okoz nekik az írás vagy olvasás. Saját alkalmazottaikra is különösen nagy figyelmet fordítanak, mert meggyőződésük, hogy a cég tevékenységében az értéket előállító ember a legfontosabb, aki nélkül a legnagyobb szakértelemmel kimunkált technológia sem működik.

Együtt gondolkodni

A mottó: imagine. change.
A Ricoh globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentummenedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. Mottója: imagine. change., azaz, hogyan hozunk létre új értékeket ügyfeleinknél, hogyan viszonyulunk természeti és üzleti környezetünkhöz. A Ricoh környezetbarát irodai megoldásai szellemében 2009 májusában az összes leányvállalatnál bevezette az úgynevezett Green Office Certification programot, melynek célja a környezeti hatások csökkentése, az energiafelhasználás, a papírkibocsátás minimális szintre szorítása és a duplex nyomtatási mód használatának növelése. A Ricoh Hungary Kft. 2012-ben csatlakozott a programhoz, és megszerezte a Green Office Bizonyítványt.
A modern kor kihívásainak való megfelelésben kiemelten fontos szerepe van a technológiának. A Ricoh szerint az ő feladatuk, hogy az ügyfelekkel együtt gondolkodva, a cégek belső folyamataiból kiindulva találják meg partnereik számára az optimális megoldást minden helyzetre. Tapasztalataik szerint Magyarországon még mindig a költség a legfontosabb szempont, a környezetvédelmi elhivatottság csak lassan tudatosul. A Ricoh feladatának tekinti, hogy minél több olyan eszközt értékesítsen itthon, amelyek nemcsak modernizálják és megkönnyítik az információk kezelését, de hozzájárulnak a környezettudatosabb gondolkodáshoz is. Teljesen környezetbarát irodai megoldásai (Total Green Office Solutions) csökkenthetik a vállalatok környezetkárosítását, magukba foglalják a fenntarthatósági tanácsadást, az ökotechnológiát és a minősített használt eszközök beszerzését is. Bevezették a nyomtatók újrafeldolgozását támogató Green Line programot, mely az új anyagokból készülő termékekénél lényegesen alacsonyabb kibocsátást tesz lehetővé a gyártás során. Innovatív szoftvereik további megtakarítások érhetők el: a Print & Share Eco segítségével egy kattintással csökkenthető a papírfelhasználás és a hulladék, valamint a szén-dioxid-kibocsátás. Elkerülhető a felesleges nyomatok (például a csak URL címet tartalmazó oldalak) készítése, optimalizálhatók a vonaltávolságok, eltávolíthatók a felesleges tartalmak (például az e-mail aláírások).

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo