A mi bolygónk, a mi stratégiánk

A Ricoh márkanevet évtizedek óta a modern és minőségi irodatechnikai eszközökkel azonosítják. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a környezettudatos szemléletre és a fenntarthatóságra is. Értelmezésük szerint ez olyan üzleti modell kidolgozását jelenti, amely tartós értékeket kínál az érdekelteknek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Ricoh megalakulása óta nagy figyelmet szentel a környezeti hatások csökkentésének. Ez a fenntarthatósági stratégia örökségük része, a vállalat minden részét áthatja, a gyártástól a forgalmazásig, telephelyektől az újrahasznosításig. Az évek során környezetvédelmi stratégiájukat igyekeztek kiterjeszteni minden érdekelt félre, növelni beszállítóik és ügyfeleik tudatosságát, és kézzelfogható környezetvédelmi és költséghatékonysági előnyöket biztosítani számukra.

Az ember a legfontosabb

„A fenntarthatóság számunkra elsősorban nem a környezeti károk jóvátételét jelenti, hanem a környezettudatos gondolkodást, amellyel megelőzhető a kártétel” – vélekedik Michael Raberger, a Ricoh Austria és a Ricoh Hungary ügyvezető igazgatója.

A cég filozófiája szerint fenntarthatóság nélkül nem lehetséges a gazdasági fejlődés sem. Megközelítésük alapja a 3P (Planet – a környezet védelme, People – társadalmi felelősség vállalás, Profit – a fenntartható üzleti eredmények korszaka) egyensúlya.

Társadalmi felelősségvállalási tevékenységük eddig elsősorban környezetszépítést jelentett, de a jövőben a CSR területén is új utakat keresnek. Mivel a cég az információáramlást segíti és teszi egyre könnyebbé és élvezetesebbé, a terv, hogy olyan gyerekeken segítsenek, akik betegségük miatt információhiányban szenvednek, gondot okoz nekik az írás vagy olvasás. Saját alkalmazottaikra is különösen nagy figyelmet fordítanak, mert meggyőződésük, hogy a cég tevékenységében az értéket előállító ember a legfontosabb, aki nélkül a legnagyobb szakértelemmel kimunkált technológia sem működik.

Együtt gondolkodni

A mottó: imagine. change.
A Ricoh globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentummenedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. Mottója: imagine. change., azaz, hogyan hozunk létre új értékeket ügyfeleinknél, hogyan viszonyulunk természeti és üzleti környezetünkhöz. A Ricoh környezetbarát irodai megoldásai szellemében 2009 májusában az összes leányvállalatnál bevezette az úgynevezett Green Office Certification programot, melynek célja a környezeti hatások csökkentése, az energiafelhasználás, a papírkibocsátás minimális szintre szorítása és a duplex nyomtatási mód használatának növelése. A Ricoh Hungary Kft. 2012-ben csatlakozott a programhoz, és megszerezte a Green Office Bizonyítványt.
A modern kor kihívásainak való megfelelésben kiemelten fontos szerepe van a technológiának. A Ricoh szerint az ő feladatuk, hogy az ügyfelekkel együtt gondolkodva, a cégek belső folyamataiból kiindulva találják meg partnereik számára az optimális megoldást minden helyzetre. Tapasztalataik szerint Magyarországon még mindig a költség a legfontosabb szempont, a környezetvédelmi elhivatottság csak lassan tudatosul. A Ricoh feladatának tekinti, hogy minél több olyan eszközt értékesítsen itthon, amelyek nemcsak modernizálják és megkönnyítik az információk kezelését, de hozzájárulnak a környezettudatosabb gondolkodáshoz is. Teljesen környezetbarát irodai megoldásai (Total Green Office Solutions) csökkenthetik a vállalatok környezetkárosítását, magukba foglalják a fenntarthatósági tanácsadást, az ökotechnológiát és a minősített használt eszközök beszerzését is. Bevezették a nyomtatók újrafeldolgozását támogató Green Line programot, mely az új anyagokból készülő termékekénél lényegesen alacsonyabb kibocsátást tesz lehetővé a gyártás során. Innovatív szoftvereik további megtakarítások érhetők el: a Print & Share Eco segítségével egy kattintással csökkenthető a papírfelhasználás és a hulladék, valamint a szén-dioxid-kibocsátás. Elkerülhető a felesleges nyomatok (például a csak URL címet tartalmazó oldalak) készítése, optimalizálhatók a vonaltávolságok, eltávolíthatók a felesleges tartalmak (például az e-mail aláírások).

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo