„Nem sok vállalkozás dicsekedhet azzal, hogy 2010-ben növelni tudta bevételét. A NEXON ezen cégek közé tartozik, és nem véletlenül." - vázolta cége sikereinek hátterét Ocskay Szilárd a NEXON ügyvezető igazgatója. Az immár 25 éve a humánügyvitel területén tevékenykedő, saját fejlesztésű szoftverei, komplex HR megoldásai által ismertté vált, magyar tulajdonú vállalkozás 1989-es megalakulása óta komoly munkát és sok energiát fektet az innovációba, és versenyképessége megőrzésébe. „2010-ben is fontos lépések történtek a hosszú távú célok elérése érdekében. Újragondoltuk stratégiánkat, újrafogalmaztuk küldetésünket és jövőképünket, vagyis ambíciókban továbbra sincs hiány!" - tette hozzá az ügyvezető. A változtatások napi megvalósítását a szervezeti struktúrában három ágazat létrehozása tette teljessé. Külön egységbe szervezték a piaci kapcsolatok fejlesztését, a termékek előállítását és leszállítását, valamint a szolgáltatások összehangolt irányítását.
A biztonság mindenekelőtt
Kevesen gondolnák, hogy a NEXON hasonlóan szigorú biztonsági feltételekkel dolgozik, mint egy bank, hiszen szolgáltatásai során, illetve saját fejlesztésű szoftvereivel személyes adatokat kezel. 2010 júniusában a nemzetközi szabványnak megfelelő Információbiztonsági Irányítási Rendszert vezettek be a vállalatnál, és megszerezték az ISO 27001-es tanúsítást, ami a vállalat teljes tevékenységére érvényes, vagyis a szoftverfejlesztésre, ügyfélszolgálatra, outsourcing-, illetve a nemrégiben bevezetett felhő alapú, hosting szolgáltatásra és a teljes ügyfélkezelési folyamatra. A rendszer bevezetését olyan veszélyekkel szemben tesztelték, mint amilyen például a természeti csapás, betörés, vagy egy vírustámadás. A feltárt kockázatok mentén számos lépést tettek a lehetséges kockázatok kiküszöbölése érdekében, például tartalék szervereket telepítettek, új tűzfalrendszert alakítottak ki, illetve tovább szigorodott a jelszavak használatával kapcsolatos gyakorlat is.
Részben e változtatásoknak is köszönhető, hogy a NEXON sikeresen őrizte piaci pozícióit, a 2010-es évben is és a mintegy 3000-es aktív ügyfélköre számos új ügyféllel bővült. Két példa az újonnan elnyert projektekre: nexONHRM bevezetése a TIGÁZ Zrt-nél; 6000 munkavállaló munkaidő nyilvántartása NOKIA Komáromnál. Tovább növekedett a NEXON teljes körű humánügyviteli outsource szolgáltatásának, a nexONSOURCE-nak is a népszerűsége, így a magyar gazdaság meghatározó szereplői - a TOP 200 cégek - harmada immár a NEXON szolgáltatásait veszi igénybe
A NEXON 2010-ben nem csak az üzleti fejlesztésekre koncentrált. Hagyományainak megfelelően jelentős mértékben támogattak különböző társadalmi kezdeményezéseket is.
Ambiciózus célok, innovatív fejlesztések
A NEXON története az innovációval kapcsolódik össze. A több mint két évtizedes töretlen fejlődés motorja, hajtóereje a feladatba vetett hit, az összetartás, a csapatmunka, és az erre épülő kreativitás, technológiai kiválóság volt. E hagyományokra bátran építheti a cég a jövőjét is. A NEXON komoly ambíciókkal tekint a jövőbe, és olyan fejlesztési programot indított el, melynek révén hosszú távra alapozhatja meg pozícióit a hazai és a regionális piacokon. E munka három pilléren nyugszik. Az első pillér a már említett hagyományok. 25 év tapasztalata semmi mással nem pótolható. A NEXON ma olyan tökélyre fejlesztette a folyamatosan változó jogszabályi és piaci viszonyokhoz való alkalmazkodást, amelyre csak egy ilyen múlttal és szakembergárdával rendelkező vállalkozás képes. „Beszédes adat, hogy csak 2010-ben mintegy 400 jogszabály és rendeletváltozást kellett sokszor egy-két nap alatt úgy végigvezetni az általunk fejlesztett rendszerek teljes vertikumán, hogy a legtöbb esetben abból sem az ügyfelek nem éreztek meg semmit, sem pedig a cégekre háruló kötelezettségek, befizetések, jelentések nem csúsztak meg .
Nem látványos, ám hihetetlenül erőforrás- és tudásigényes része ez az innovációnak, melyben - nyugodtan állíthatjuk - egyediek vagyunk".- Engedett bepillantást a kulisszatitkokba Sass Katalin ügyvezető. A második pillér a technológiai háttér, melyben a világ élenjáró informatikai platformjai és megközelítései szolgálnak alapul. A harmadik pillér az ügyfelek igényei, elvárásai, jelenlegi és jövőbeni kihívásai. E területen meghatározó lépéseket tettek az elmúlt időszakban. Interaktív szakmai kapcsolatba lépve ügyfeleinkkel lényegében a fejlesztéseik korai fázisába vonták be a megbízói oldal szakembereit, így ismerve meg minél teljesebben és részletesebben a következő évek HR rendszereivel szemben állított elvárásokat. „A NEXON dinamikus fejlődés előtt áll. Meggyőződésünk, hogy minden feltétellel és erőforrással rendelkezünk ahhoz, hogy ez a tisztán magyar vállalat hosszútávon meghatározó tényezője legyen a HR ügyviteli piacnak. Ez egyébként piacvezetőként, így egyfajta viszonyítási pontként fontos felelősségünk is!"- mondta el Sass Katalin.