Magyar siker Németországban

Két évvel ezelőtt egy magyar hajóépítő, Juhász György kapott egy telefont a Budapesti Műszaki Egyetemről: egy diplomamunkához kellene hajómakettet készítenie. A terv azonban annyira lenyűgözte a második generációs hajóépítőt, hogy azonnal felhívta a végzős tervezőt, Réder Ákost, felejtsék el a makettet és építsék meg inkább magát a hajót! Így indult a COMO Yachts története.

A 2012-es düsseldorfi kiállításhoz vezető út azonban nem volt egyszerű. A fejlesztés időszaka több komoly kihívást rejtett a tervező páros számára. Ahogy a reklámokban mondani szokás: kompromisszumok nélküli hajót akartak építeni. Legyen szó az energiafelhasználásról vagy a menettulajdonságokról a COMO számos egyedi elképzelést, világszínvonalú, a hajózást megreformáló újítást vonultat fel, amelynek a kidolgozása komoly szellemi és anyagi befektetés igényelt.

A COMO egyszerre használja a hajóépítés hagyományait, az egyre tökéletesedő tapasztalatokat, ugyanakkor a COMO mai, modern megoldásai egy teljesen új szemléletmódot tükröznek. Ebben a személetmódban a környezettudatosság éppen úgy helyet kap, mint a formabontó megoldások. Csak néhány példa. A COMO mozgékonysága többek között a hajótest kisebb ellenállásából és a legkorszerűbb gyártási eljárásnak köszönhető minimális súlyból fakad. A hajótestbe könnyű dízelmotor, az elektromos verzióhoz pedig egyedi, a legújabb lítium akkumlátorokkal üzemeltetett motor került kifejlesztésre. A kevesebb energiafelhasználás és a simább menet érdekében, a COMO hajóknak a szokásosnál keskenyebb a vízvonala, illetve speciális siklóléc fut végig a hajótesten.

Új megközelítés

A Juhász-Réder páros célja az volt, hogy egy teljesen új megközelítésű hajót készítsenek, ami szakít a megszokott, sorozatban gyártott hajók formavilágával. Így nem csak a fogyasztásban rejlenek hatalmas újítási lehetőségek, hanem a hajó terének újszerű elrendezésében is, amely ily módon nagyobb térélményt és biztonságérzetet nyújt az utasoknak.

A legnagyobb újítás azonban kétség kívül a hajó vezérlésében rejlik. A COMO hajók teljes körű iPad alapú vezérlése egyedülálló, és a legnagyobbak közé emeli a COMO hajóit. A hajó irányításának lelke a digitális műszerfal, ahol könnyen nyomon követhető a sebesség, a fordulatszám, a víz, illetve a levegő hőmérséklete, valamint az elektromos változatnál az akkumlátor töltöttségi szintje, a dízel változatnál, pedig az üzemanyagszint. A COMO műszerfalról vezérelhető továbbá a világítás, a fenékvízszivattyú, vagy éppen a hűtő is.

De ez még nem minden. A COMO hajók önálló AirPlay kompatibilis audio rendszerrel is el vannak látva, amelynek hála az Apple készülékeken tárolt zenéket vezeték nélkül élvezheti a felhasználó a COMO kültéri, vízálló hangszóróin keresztül. A COMO nem csak a különleges technológiák miatt érdemel figyelmet, hanem azért is mert a teljes fejlesztési és gyártási folyamat Magyarországon, magyar szakemberekkel zajlott. Ezzel ismét bebizonyították, hogy a hazai ipar nemcsak versenyképes, hanem a világelsők között kaphat méltó helyet. Ezt Európa egyik legnagyobb hajókiállításának, a vasárnap zárult Boot Düsseldorf szakértő közönségének visszajelzései is megerősítik.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo