Magyar siker Németországban

Két évvel ezelőtt egy magyar hajóépítő, Juhász György kapott egy telefont a Budapesti Műszaki Egyetemről: egy diplomamunkához kellene hajómakettet készítenie. A terv azonban annyira lenyűgözte a második generációs hajóépítőt, hogy azonnal felhívta a végzős tervezőt, Réder Ákost, felejtsék el a makettet és építsék meg inkább magát a hajót! Így indult a COMO Yachts története.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2012-es düsseldorfi kiállításhoz vezető út azonban nem volt egyszerű. A fejlesztés időszaka több komoly kihívást rejtett a tervező páros számára. Ahogy a reklámokban mondani szokás: kompromisszumok nélküli hajót akartak építeni. Legyen szó az energiafelhasználásról vagy a menettulajdonságokról a COMO számos egyedi elképzelést, világszínvonalú, a hajózást megreformáló újítást vonultat fel, amelynek a kidolgozása komoly szellemi és anyagi befektetés igényelt.

A COMO egyszerre használja a hajóépítés hagyományait, az egyre tökéletesedő tapasztalatokat, ugyanakkor a COMO mai, modern megoldásai egy teljesen új szemléletmódot tükröznek. Ebben a személetmódban a környezettudatosság éppen úgy helyet kap, mint a formabontó megoldások. Csak néhány példa. A COMO mozgékonysága többek között a hajótest kisebb ellenállásából és a legkorszerűbb gyártási eljárásnak köszönhető minimális súlyból fakad. A hajótestbe könnyű dízelmotor, az elektromos verzióhoz pedig egyedi, a legújabb lítium akkumlátorokkal üzemeltetett motor került kifejlesztésre. A kevesebb energiafelhasználás és a simább menet érdekében, a COMO hajóknak a szokásosnál keskenyebb a vízvonala, illetve speciális siklóléc fut végig a hajótesten.

Új megközelítés

A Juhász-Réder páros célja az volt, hogy egy teljesen új megközelítésű hajót készítsenek, ami szakít a megszokott, sorozatban gyártott hajók formavilágával. Így nem csak a fogyasztásban rejlenek hatalmas újítási lehetőségek, hanem a hajó terének újszerű elrendezésében is, amely ily módon nagyobb térélményt és biztonságérzetet nyújt az utasoknak.

A legnagyobb újítás azonban kétség kívül a hajó vezérlésében rejlik. A COMO hajók teljes körű iPad alapú vezérlése egyedülálló, és a legnagyobbak közé emeli a COMO hajóit. A hajó irányításának lelke a digitális műszerfal, ahol könnyen nyomon követhető a sebesség, a fordulatszám, a víz, illetve a levegő hőmérséklete, valamint az elektromos változatnál az akkumlátor töltöttségi szintje, a dízel változatnál, pedig az üzemanyagszint. A COMO műszerfalról vezérelhető továbbá a világítás, a fenékvízszivattyú, vagy éppen a hűtő is.

De ez még nem minden. A COMO hajók önálló AirPlay kompatibilis audio rendszerrel is el vannak látva, amelynek hála az Apple készülékeken tárolt zenéket vezeték nélkül élvezheti a felhasználó a COMO kültéri, vízálló hangszóróin keresztül. A COMO nem csak a különleges technológiák miatt érdemel figyelmet, hanem azért is mert a teljes fejlesztési és gyártási folyamat Magyarországon, magyar szakemberekkel zajlott. Ezzel ismét bebizonyították, hogy a hazai ipar nemcsak versenyképes, hanem a világelsők között kaphat méltó helyet. Ezt Európa egyik legnagyobb hajókiállításának, a vasárnap zárult Boot Düsseldorf szakértő közönségének visszajelzései is megerősítik.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo