Magyar siker Németországban

Két évvel ezelőtt egy magyar hajóépítő, Juhász György kapott egy telefont a Budapesti Műszaki Egyetemről: egy diplomamunkához kellene hajómakettet készítenie. A terv azonban annyira lenyűgözte a második generációs hajóépítőt, hogy azonnal felhívta a végzős tervezőt, Réder Ákost, felejtsék el a makettet és építsék meg inkább magát a hajót! Így indult a COMO Yachts története.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2012-es düsseldorfi kiállításhoz vezető út azonban nem volt egyszerű. A fejlesztés időszaka több komoly kihívást rejtett a tervező páros számára. Ahogy a reklámokban mondani szokás: kompromisszumok nélküli hajót akartak építeni. Legyen szó az energiafelhasználásról vagy a menettulajdonságokról a COMO számos egyedi elképzelést, világszínvonalú, a hajózást megreformáló újítást vonultat fel, amelynek a kidolgozása komoly szellemi és anyagi befektetés igényelt.

A COMO egyszerre használja a hajóépítés hagyományait, az egyre tökéletesedő tapasztalatokat, ugyanakkor a COMO mai, modern megoldásai egy teljesen új szemléletmódot tükröznek. Ebben a személetmódban a környezettudatosság éppen úgy helyet kap, mint a formabontó megoldások. Csak néhány példa. A COMO mozgékonysága többek között a hajótest kisebb ellenállásából és a legkorszerűbb gyártási eljárásnak köszönhető minimális súlyból fakad. A hajótestbe könnyű dízelmotor, az elektromos verzióhoz pedig egyedi, a legújabb lítium akkumlátorokkal üzemeltetett motor került kifejlesztésre. A kevesebb energiafelhasználás és a simább menet érdekében, a COMO hajóknak a szokásosnál keskenyebb a vízvonala, illetve speciális siklóléc fut végig a hajótesten.

Új megközelítés

A Juhász-Réder páros célja az volt, hogy egy teljesen új megközelítésű hajót készítsenek, ami szakít a megszokott, sorozatban gyártott hajók formavilágával. Így nem csak a fogyasztásban rejlenek hatalmas újítási lehetőségek, hanem a hajó terének újszerű elrendezésében is, amely ily módon nagyobb térélményt és biztonságérzetet nyújt az utasoknak.

A legnagyobb újítás azonban kétség kívül a hajó vezérlésében rejlik. A COMO hajók teljes körű iPad alapú vezérlése egyedülálló, és a legnagyobbak közé emeli a COMO hajóit. A hajó irányításának lelke a digitális műszerfal, ahol könnyen nyomon követhető a sebesség, a fordulatszám, a víz, illetve a levegő hőmérséklete, valamint az elektromos változatnál az akkumlátor töltöttségi szintje, a dízel változatnál, pedig az üzemanyagszint. A COMO műszerfalról vezérelhető továbbá a világítás, a fenékvízszivattyú, vagy éppen a hűtő is.

De ez még nem minden. A COMO hajók önálló AirPlay kompatibilis audio rendszerrel is el vannak látva, amelynek hála az Apple készülékeken tárolt zenéket vezeték nélkül élvezheti a felhasználó a COMO kültéri, vízálló hangszóróin keresztül. A COMO nem csak a különleges technológiák miatt érdemel figyelmet, hanem azért is mert a teljes fejlesztési és gyártási folyamat Magyarországon, magyar szakemberekkel zajlott. Ezzel ismét bebizonyították, hogy a hazai ipar nemcsak versenyképes, hanem a világelsők között kaphat méltó helyet. Ezt Európa egyik legnagyobb hajókiállításának, a vasárnap zárult Boot Düsseldorf szakértő közönségének visszajelzései is megerősítik.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo