Magyar siker Németországban

Két évvel ezelőtt egy magyar hajóépítő, Juhász György kapott egy telefont a Budapesti Műszaki Egyetemről: egy diplomamunkához kellene hajómakettet készítenie. A terv azonban annyira lenyűgözte a második generációs hajóépítőt, hogy azonnal felhívta a végzős tervezőt, Réder Ákost, felejtsék el a makettet és építsék meg inkább magát a hajót! Így indult a COMO Yachts története.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2012-es düsseldorfi kiállításhoz vezető út azonban nem volt egyszerű. A fejlesztés időszaka több komoly kihívást rejtett a tervező páros számára. Ahogy a reklámokban mondani szokás: kompromisszumok nélküli hajót akartak építeni. Legyen szó az energiafelhasználásról vagy a menettulajdonságokról a COMO számos egyedi elképzelést, világszínvonalú, a hajózást megreformáló újítást vonultat fel, amelynek a kidolgozása komoly szellemi és anyagi befektetés igényelt.

A COMO egyszerre használja a hajóépítés hagyományait, az egyre tökéletesedő tapasztalatokat, ugyanakkor a COMO mai, modern megoldásai egy teljesen új szemléletmódot tükröznek. Ebben a személetmódban a környezettudatosság éppen úgy helyet kap, mint a formabontó megoldások. Csak néhány példa. A COMO mozgékonysága többek között a hajótest kisebb ellenállásából és a legkorszerűbb gyártási eljárásnak köszönhető minimális súlyból fakad. A hajótestbe könnyű dízelmotor, az elektromos verzióhoz pedig egyedi, a legújabb lítium akkumlátorokkal üzemeltetett motor került kifejlesztésre. A kevesebb energiafelhasználás és a simább menet érdekében, a COMO hajóknak a szokásosnál keskenyebb a vízvonala, illetve speciális siklóléc fut végig a hajótesten.

Új megközelítés

A Juhász-Réder páros célja az volt, hogy egy teljesen új megközelítésű hajót készítsenek, ami szakít a megszokott, sorozatban gyártott hajók formavilágával. Így nem csak a fogyasztásban rejlenek hatalmas újítási lehetőségek, hanem a hajó terének újszerű elrendezésében is, amely ily módon nagyobb térélményt és biztonságérzetet nyújt az utasoknak.

A legnagyobb újítás azonban kétség kívül a hajó vezérlésében rejlik. A COMO hajók teljes körű iPad alapú vezérlése egyedülálló, és a legnagyobbak közé emeli a COMO hajóit. A hajó irányításának lelke a digitális műszerfal, ahol könnyen nyomon követhető a sebesség, a fordulatszám, a víz, illetve a levegő hőmérséklete, valamint az elektromos változatnál az akkumlátor töltöttségi szintje, a dízel változatnál, pedig az üzemanyagszint. A COMO műszerfalról vezérelhető továbbá a világítás, a fenékvízszivattyú, vagy éppen a hűtő is.

De ez még nem minden. A COMO hajók önálló AirPlay kompatibilis audio rendszerrel is el vannak látva, amelynek hála az Apple készülékeken tárolt zenéket vezeték nélkül élvezheti a felhasználó a COMO kültéri, vízálló hangszóróin keresztül. A COMO nem csak a különleges technológiák miatt érdemel figyelmet, hanem azért is mert a teljes fejlesztési és gyártási folyamat Magyarországon, magyar szakemberekkel zajlott. Ezzel ismét bebizonyították, hogy a hazai ipar nemcsak versenyképes, hanem a világelsők között kaphat méltó helyet. Ezt Európa egyik legnagyobb hajókiállításának, a vasárnap zárult Boot Düsseldorf szakértő közönségének visszajelzései is megerősítik.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo